כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האיום ששוגר בתגובה

המשבר בין סמוטריץ' לנתניהו מחריף: תושבע ממשלה בלעדיו?

המחלוקת בין הציונות הדתית לליכוד נמצאת בנקודת רתיחה כאשר בסביבת נתניהו שוקלים להקים בשלב הראשון ממשלה ללא השותפה הסרוגה בהנחה שלא יתנגד לה ולא יכשיל אותה. בכירים בציונות הדתית מאיימים: "אם נתניהו ינסה להקים ממשלה בלעדינו לא נימנע - ונצביע נגד"

המשבר בין סמוטריץ' לנתניהו מחריף: תושבע ממשלה בלעדיו?
סמוטריץ ונתניהו צילום: באדיבות המצלם

המשבר במשא ומתן בין חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, לליכוד נמשך. לפי הדיווח ב'חדשות 13', בסביבת נתניהו שוקלים להקים ממשלה בלעדיו.

מדובר בתרחיש קיצון, שבו אם סמוטריץ' ימשיך להיות עיקש בדרישותיו נתניהו ישביע בשלב הראשון ממשלת ימין עם 57 חברים, כשהנחת היסוד היא שבציונות הדתית לא יתנגדו לה ויאפשרו את הקמתה ובכך יווצר רוב בכנסת, כאשר לאופוזיציה ישנן רק 56 אצבעות.

אך בכירים בציונות הדתית מאיימים ואומרים כי אם נתניהו ינסה להקים ממשלה בלי הציונות הדתית הם לא יימנעו אלא יצביעו נגד, כך שלמעשה יפילו את ממשלת המיעוט שתוקם. מה גם כפי שכבר פורסם ב'בחדרי חרדים', בן גביר מצהיר שייכנס לממשלה רק יחד עם סמוטריץ', כך שהאיום מצד הליכוד בא בחלל ריק.

התרחיש התיאורטי ממחיש את העקשנות של סמוטריץ' מול נתניהו, שמאותת כי גם אם יביא אותו רה"מ המיועד לתרחיש קיצון הוא לא יימנע אלא יצביע נגד.

בצלאל סמוטריץ הליכוד ממשלת ימין משא ומתן קואליציוני השבעת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד