כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מלחמת רוסיה אוקראינה

בעקבות מטח הטילים: 10 מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי 10 מיליון אוקראינים נותרו ללא חשמל לאחר גל חדש של תקיפות טילים מצד רוסיה. לפחות שבעה בני אדם נהרגו בתקיפות והמספר אף צפוי לעלות לאחר פינוי ההריסות

בעקבות מטח הטילים: 10 מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל
ההריסות בוילניאנסק צילום: קירילו טימושנקו/טלגרם

הנשיא וולודימיר זלנסקי הודיע אתמול (חמישי) כי 10 מיליון אוקראינים נותרו חסרי חשמל לאחר תקיפות טילים מצד רוסיה. לפחות שבעה בני אדם נהרגו. "אנחנו עושים הכול כדי להחזיר את האספקה", אמר זלנסקי בנאום הלילי שלו. מערכת ההגנה האווירית של אוקראינה הצליחה להפיל שישה טילי שיוט וחמישה מל"טים, הוא הוסיף.

כזכור, רוסיה שיגרה אמש מטח טילים על אוקראינה, ופגעה במתקני אנרגיה נוספים ובבניינים אזרחיים, פחות מיומיים לאחר אחת ההפצצות הקשות ביותר של רוסיה עד כה. לפי הדיווחים, מספר ההרוגים צפוי לעלות לאחר פינוי ההריסות.

שבעה בני אדם מתו כאשר טיל פגע בבלוק דירות בוילניאנסק, סמוך לעיר זפוריז'יה שבדרום המדינה, כך מסרה לשכת הנשיאות של אוקראינה. מפעל לייצור גז במזרח ומפעל טילים בדנייפרו היו בין המטרות האחרונות של הרוסים, כך אומרים גורמים רשמיים.

אלה שסובלים מהפסקות חשמל הם בעיקר תושבי קייב, העיר המערבית ויניציה, עיר הנמל אודסה בדרום מערב וסומי בצפון מזרח. זלנסקי האשים את רוסיה בהרס אספקת החשמל. המנהיג האוקראיני חזר על קריאותיו לשכנים של אוקראינה להציע "הגנה מלאה על השמיים האוקראינים", ואמר כי לעשות זאת יעודד את רוסיה לסיים את המלחמה. מוסקבה ניסתה להצדיק את התקיפות האחרונות שלה והאשימה את קייב ב"חוסר רצון" לשבת למשא ומתן.

תמונות של בניין הדירות בוילניאנסק שהפך להריסות פורסמו בטלגרם על ידי קירילו טימושנקו, עוזרו של הנשיא זלנסקי. אחת הערים הגדולות באוקראינה, דנייפרו, מעט צפונית לזפוריז'יה, הייתה בין אלה שנפגעו אמש. ראש הממשלה דניס שמיהל אמר כי מפעל המייצר טילים הותקף.

מערכות הגנות אוויריות נכנסו לפעולה ורשויות הצבא דיווחו כי הופלו ארבעה טילי שיוט וחמישה מל"טים מתוצרת איראן. הנשיא זלנסקי אמר כי רוסיה לא רוצה שלום, אלא מביאה לבני ארצו "כמה שיותר כאב וסבל".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי מטח טילים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד