כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אולי גם בפן הבריאותי

מחדל הדגים: הצרכן ישלם את המחיר וביוקר

אספקת הדגים ממשיכה להגיע לנתב"ג אך לא מטופלת בעקבות שביתת הרופאים הווטרינרים שדורשים שדרוג בתנאיהם. מי שעשוי לשלם את המחיר הכלכלי והבריאותי הוא הצרכן הישראלי | יו"ר ההסתדרות לא רואה בעין יפה את השביתה והודיע אתמול על השעייתו לאלתר של יו"ר ועד הרופאים הווטרינרים

מחדל הדגים: הצרכן ישלם את המחיר וביוקר
דגים. אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

מחדל הדגים הטריים: הרופאים הווטרינרים בשירות המזון הארצי של משרד הבריאות החלו לשבות ביום רביעי. יבואני דגים אמרו לגלי צה"ל כי עשרות טונות של דגים טריים תקועים בנתב"ג ולא משחררים אותם בעקבות שביתת הרופאים הווטרינרים. אחד היבואנים: "אלו דגים קצרי תוקף וביום ראשון צפוי משלוח גדול יותר של דגים טריים".

מאיגוד הרופאים הווטרינרים נמסר: "השביתה מתוכננת להמשך, כל עוד ראשי משרד הבריאות יימנעו מישיבה מסודרת עם ראשי הסתדרות הרופאים הווטרינרים בישראל, הן בעניין תנאי השכר הירודים ותנאי העבודה של הרופאים הווטרינרים השובתים, והן בעניין היקף כוח האדם ביחידה, שמצטמקת משבוע לשבוע".

למרות זאת, שניים מהווטרינרים הפרו אתמול (חמישי) את השביתה ושחררו חלק מהדגים הטריים שנמצאים בנתב"ג. בהסתדרות הווטרינרים הכריזו כי שני הווטרינרים המורדים לא בדקו מעולם דגה ולא מכירים את סוגי הטפילים. עוד הם מזהירים מפגיעה בבריאות הציבור.

בשבוע הבא הם מתכוונים להחריף את השביתה עד שמשרד הבריאות יסכים לנהל מו"מ עם נציגי הווטרינרים. כך או כך, נראה שהציבור ישלם מחיר כבד בפן הכלכלי עקב המחסור ועליית המחירים וחלילה גם בפן הבריאותי מחשש שדגים שעוכבו בנתב"ג ופג תוקפם ישווקו לציבור כדי למנוע הפסד או שמא הדגים ישווקו ללקוחות ללא מיון מוקפד מספיק.

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע אתמול על השעייתו לאלתר של יו"ר ועד הרופאים הווטרינרים בשירות המדינה ד"ר מיכאל אטינגר. זאת, בעקבות החלטתו של אטינגר לקדם שביתה של הרופאים הווטרינרים ללא אישור רשמי של מוסדות ההסתדרות. בר-דוד אישר בכך את בקשתו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי להשעות את אטינגר מתפקידו על להחלטה של ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי בעניינו.

 

דגים שירות וטרינרי שביתת עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד