כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החל להכחיל

בשיטת היימליך: בן 5 נחנק מנקניקיה וניצל

בן 5 שאכל נקניקיה נחנק וסבל מקשיי נשימה. מתנדבי הצלה שחשו במהירות לדירת הוריו הצילו את חייו באמצעות שיטת היימליך

בשיטת היימליך: בן 5 נחנק מנקניקיה וניצל
חלקי הנקניקיה שהוצאו צילום: דוברות מד"א-הצלה דרום

כונני הצלה הוזעקו לדירה ברובע ג' באשדוד בעקבות דיווח על ילד בן 5 שנחנק מדבר מאכל, בהגיעם למקום גילו המתנדבים כי הילד סובל מקשיי נשימה ומפניו מכחילות. 

חובש בכיר במד''א-הצלה דרום, אוריאל לסרי וחובש מד"א-הצלה דרום, רפאל אוקנין, סיפרו: "כשהגענו למקום, הבחנו בילד כבן 5 שסובל מקושי בנשימה ומכיחלון בפניו, לאחר שלדברי אימו נחנק מנקניקיה. בסיוע של חובשים ופרמדיקים של מד"א הענקנו לו חמצן וסייענו לו להוציא את חתיכת הנקניקיה, ולאחר מספר שניות היא נפלטה. אמבולנס טיפול נמרץ של מד״א פינה את הילד להמשך טיפול ובדיקות במרכז הרפואי אסותא בעיר".

בתמונה: חתיכת הנקניקיה שנפלטה מפיו של הילד.

אברהם פורגס, חובש רכוב על אופנולנס של איחוד הצלה שהגיע במהירות למקום מסר: "הייתי בסמיכות לרחוב בו התקבלה הקריאה, הגעתי למקום תוך פחות מדקה והבחנתי בילד בן 5 כשפניו כחולות והוא לא נושם ועדיין בהכרה עם חסימה מלאה בקנה הנשימה בעקבות גוף זר".

פורגס ממשיך לתאר: "ביצעתי בילד פעולות היימליך מהירות והוא פלט חתיכת נקניקיה והוא שב לנשום, נתתי לו חמצן, לאחר מספר דקות הוא התאושש והסדיר את נשימתו, זה היה רגע מלחיץ שהוא לא נשם והפעולה המהירה הזו הצילה את חייו, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ בהכרה מלאה להמשך בדיקות בביה"ח".

חנק ממזון חנק מאוכל ילד בן 5

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד