כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
משרדי החברה ננעלו

"טוויטר מתה": מאסק מאבד עשתונות - רוב העובדים פוטרו או התפטרו

הכאוס בטוויטר נמשך עם השמועות על גל פיטורים נרחב, משרדי החברה ננעלו בכל מקום בפני העובדים, והבעלים, אילון מאסק, צייץ תמונה של הלוויה כאשר על המצבה מופיע הלוגו של החברה, העובדים 'נקמו' במאסק ועל משרדי החברה הוקרנו אמירות בגנותו

"טוויטר מתה": מאסק מאבד עשתונות - רוב העובדים פוטרו או התפטרו
"טוויטר מתה" הציוץ של מאסק צילום: מתוך הטוויטר של אילון מאסק

איש העסקים והמיליארדר אילון מאסק ממשיך לעורר הדים בעולם, כאשר החלטה לסגור את משרדי הרשת החברתית לכניסת עובדים עד לתאריך 21.11.22 ניתנה ללא פירוט הסיבות לכך. ההחלטה, לפי טוויטר, תיכנס לתוקף באופן מיידי. בהודעה נכתב בנוסף: "העובדים מתבקשים להמשיך ולציית למדיניות החברה על ידי הימנעות מדיונים הנוגעים למידע סודי של טוויטר ברשתות החברתיות, ו/או עם התקשורת, או בכל מקום אחר".

על פי הערכות, מאות עובדי החברה החליטו להתפטר בשעות האחרונות. בסקר שנערך באפליקציית Blind, שמאמתת את העובדים באמצעות כתובות המייל שלהם בעבודה ומאפשרת להם לשתף מידע באופן אנונימי, 42% מתוך 180 עובדים אמרו שבחרו להתפטר, 25% ענו שהם נשארו בחברה בחוסר רצון ורק 7% ענו שהם נשארו מרצון.

ביום רביעי שלח מאסק מייל לכלל העובדים, בו הודיע שאם הם רוצים להישאר בחברה, עליהם לצפות לשעות עבודה ארוכות ובאינטנסיביות גבוהה. בנוסף הודיע מאסק למנהלים, שהם עלולים להיות מפוטרים במידה ויאפשרו לעובדים לעבוד מרחוק ללא הוכחה שעובדים אלה "יוצאים מן הכלל" בעבודתם. עובדים שיבחרו לעזוב את החברה, יקבלו שלושה חודשי פיצויים לפי מאסק.

לפי אחד העובדים, ההתפטרויות הללו פגעו בחלקים חשובים בפעילות ההנדסית של החברה. "צוותים שלמים המייצגים תשתית קריטית עוזבים את החברה מרצונם, ומשאירים את החברה בסיכון רציני להצליח להתאושש", כך לפי המהנדס.

אסתר קרופורד, שעובדת על מוצרים בשלב מוקדם בטוויטר וזו שהובילה את העבודה על הוי הכחול בטוויטר בחודש האחרון, שלחה הודעת פרידה לעוזבים. "לכל העובדים שהחליטו להפוך את היום ליום האחרון שלכם: תודה על היותכם חברים מדהימים בצוות לאורך העליות והמורדות. אני לא יכולה לחכות לראות מה תעשו הלאה", צייצה בטוויטר.

עם זאת, גם את המצב הנוכחי אילון מאסק מצליח להגחיך בדרכו שלו. בשעות האחרונות מאסק מצייץ בטוויטר כמה ציוצים, בהם תמונה של מצבה על לוגו של טוויטר, אלא שהוא מיד מחק את הציוץ המבשר לכאורה על "מותה של טוויטר" וכתב, "מהי הדרך המהירה לעשות הון קטן ברשת חברתית"? צייץ מאסק. "להתחיל עם הון גדול".

טוויטר אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד