כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בעקבות ההפסד

יו"ר בית הנבחרים פורשת מהנהגת המפלגה

בעקבות הפסד המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים האמריקני, הודיעה יושבת ראש בית הנבחרים כי לא תשמש כמנהיגת המפלגה בקדנציה הקרובה. פלוסי צפויה להמשיך לכהן כחברת קונגרס עד לבחירות הבאות

יו"ר בית הנבחרים פורשת מהנהגת המפלגה
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

בעקבות הפסד המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים האמריקני, הודיעה יושבת ראש בית הנבחרים כי לא תשמש כמנהיגת המפלגה בקדנציה הקרובה. עם זאת, בנאומה, אמרה פלוסי כי עדיין תישאר כחברת קונגרס.

"הדמוקרטיה האמריקנית היא מלכותית אבל היא שברירית רבים מאיתנו כאן היו עדים לשבריריות שלנו ממקור ראשון, באופן טראגי בחדר הזה" אמרה פלוסי בנאום הפרישה שלה ורמזה על אירועי הקפיטול. "דווקא לכן יש להגן על הדמוקרטיה לנצח מפני כוחות המאחלים לה להיפגע. "אנחנו האנשים - מדינה אחת, גורל אחד", הוסיפה.

ההודעה של פלוסי מגיעה לאחר שהתברר כי המפלגה הרפובליקנית זכתה ברוב בבית הנבחרים, במסגרת בחירות אמצע הכהונה במדינה. אתמול אמרה יושבת הראש היוצאת אמש, כי "הדמוקרטים בבית הנבחרים ימשיכו לשחק תפקיד מוביל בתמיכה באג'נדה של הנשיא ביידן. הדמוקרטים נרגשים לקבל כל כך הרבה חברים חדשים לבית הנבחרים, שיחזיקו את המפלגה עם אנרגיות, גיוון ופטריוטיות".

יו"ר בית הנבחרים פלוסי, נבחרה לראשונה בשנת 1987 ,כאשר זכתה בבחירות מיוחדות, בשל פטירתה של חברת הקונגרס הקודמת מסרטן, וניצחה ברוב קטן מועמד עצמאי שמאלני. בעת בחירתה לתפקיד היו"ר, הצהירה כי "זהו רגע היסטורי עבור הקונגרס. זהו רגע היסטורי עבור נשות אמריקה". בקונגרס כיהנה פלוסי בוועדת ההקצבות ובוועדת המודיעין של הסנאט של ארצות הברית, שם אף הייתה הדמוקרטית הבכירה למשך שנתיים, ב-2001 ,נבחרה ליו"ר הסיעה הדמוקרטית בבית הנבחרים.

אחרי הכישלון בבחירות ב-2002 פרש מתפקידו מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, דיק גפהארדט. פלוסי התמודדה על התפקיד מול הרולד פורד, חבר קונגרס אפרו-אמריקני מטנסי וניצחה ברוב גדול. בכך הייתה לאישה הראשונה שעומדת בראש אחת המפלגות בקונגרס.

בעקבות המהפך הדמוקרטי בבית הנבחרים בבחירות של 2006 ,נבחרה פלוסי פה אחד על ידי חברי בית הנבחרים הדמוקרטיים ליושבת ראש הבית, והיא הייתה האישה הראשונה בתפקיד. ב-28 באוקטובר 2022 ,כשבועיים לפני בחירות האמצע בארצות הברית, נכנס פולש לביתה בסן פרנסיסקו בעת בו שהתה בוושינגטון, צעק 'איפה ננסי?', תקף את בעלה, פול פלוסי, בפטיש וגרם לו חבלות קשות בכל חלקי גופו. התוקף נעצר בהמשך על ידי המשטרה.

בית הנבחרים ננסי פלוסי בחירות בארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד