י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הפרדת הרשויות"

מייק פנס מסרב להופיע בפני ועדת החקירה

סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס, הודיע אתמול כי לא ייענה לדרישה של ועדת החקירה שהוקמה על ידי הקונגרס, ולא יופיע בפניה למסור עדות על האירועים שהתחוללו בשלהי כהונתו של הנשיא טראמפ, ובמרכזם הפריצה לבניין הקפיטול. "אין להם שום זכות לחייב אותי למסור עדות"

מייק פנס מסרב להופיע בפני ועדת החקירה
טראמפ ופנס בימים כתיקונם צילום: מתוך הטוויטר של פנס

מייק פנס מסרב להופיע בפני ועדת החקירה של בית הנבחרים האמריקאי, בארה"ב קיימת סמכות חוקית בידי ועדות של הקונגרס, לזמן עדים ולאלץ אותם להופיע בפניה. מי שמסרב לעשות זאת, צפוי לעונש מאסר בגין כך. עם זאת, סביר להניח שעם השבעתו של בית הנבחרים החדש, תבוטל ועדת החקירה שהוקמה על ידי הקונגרס הקיים, ונראה שעד אז יוכל פנס לדחות את הגעתו בדרכים חוקיות.

בהסבר לסירובו אמר פנס כי בארה"ב קיימת הפרדת רשויות, והקונגרס אינו רשאי להתערב בהתנהלות הבית הלבן, הנשיא או סגנו. פנס הוסיף כי לדעתו, הזימון של סגן נשיא לשעבר לעדות בפני הקונגרס, בגין אירועים שהתחוללו בזמן כהונתו, מהווה הפרה של עיקרון הפרדת הרשויות. "אם אני אגיע לתת עדות, זה ייצור תקדים נוראי לקונגרס", אמר, "אין להם שום זכות לחייב אותי למסור עדות".

יש לציין כי בימים האחרונים התפרסם ציטוט של פנס בו הוא מותח ביקורת חריפה על הנשיא לשעבר טראמפ, ועל האופן בו סירב לקבל את תוצאות הבחירות. טראמפ דרשאז מפנס שינצל את מעמדו כיו"ר הסנאט, על מנת להכריז על השעיית תוצאות הבחירות ופתיחה בחקירה מקיפה לאיתור הזיופים שטראמפ טוען כי הם היו נרחבים. כשפנס סירב לעשות זאת, טראמפ התייחס אליו כאל בוגד, ולטענת פנס, "טראמפ סיכן את חיי", משום שאוהדיו המושבעים של טראמפ הסיתו נגד פנס בצורה פרועה וחסרת רסן, עד כדי חשש שמי מהם ינסה להתנקש בחייו.

מייק פנס דונלד טראמפ ועדת חקירה מהומות הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד