כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"דרישת סמוטריץ' היא לגיטימית"

בן גביר מתפצל אך מבהיר לנתניהו: הבלוק קיים

בעיצומו של המשא ומתן, יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' מתכוון להגיש בקשת התפצלות רשמית מ'הציונות הדתית' - אך מבהיר כי הוא עדיין שומר על הבלוק | בשיחה עם נתניהו הוא הפציר בו להיענות לדרישות סמוטריץ': "תיק הביטחון היא דרישה לגיטימית"

בן גביר מתפצל אך מבהיר לנתניהו: הבלוק קיים
איתמר בן גביר/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל/יוסי אלוני, פלאש 90

המו"מ הקואליציוני: במפלגת 'עוצמה יהודית' מודיעים היום (שישי) כי הם מתכוונים להגיש בקשת התפצלות באופן רשמי, אך במקביל מבהירים שישמרו על בלוק עם 'הציונות הדתית' ויגבו את דרישותיהם.

מפלגתו של בן גביר תגיש באופן רשמי את בקשת ההתפצלות לוועדת הכנסת, בעיצומו של המשא ומתן והניסיון של סמוטריץ' למצב את עצמו מעמדת כוח של 13 מנדטים, כדי שדרישותיו לתיק הביטחון או האוצר ייענו.

במקביל, בן גביר שוחח עם נתניהו והבהיר לו כי הבלוק שהקים עם סמוטריץ' עדיין קיים, והפציר בו להיענות לדרישותיו. "הדרישה של סמוטריץ' לתיק הביטחון היא דרישה לגיטימית שתאפשר להגשים מדיניות ימין על מלא", אמר לו.

יחד עם זאת הוא אמר לנתניהו שיש למצוא פתרון מהיר להקמת הממשלה. אמש דיווחנו כי בן גביר החליט בינתיים לא לדחוק ביו"ר 'הציונות הדתית' להתפשר בעמדותיו, ובשיחה שקיים עימו הבהיר שהוא מגבה אותו.

אתמול התקיימה פגישה מתוחה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד והציונות הדתית, שבסופה עדיין הצדדים לא הגיעו לפיתרון - כשברקע רצונו של נתניהו להשביע ממשלה כבר בשבוע הקרוב, ביום רביעי.

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד