כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שבת 'חיי שרה'

גינויים במערכת הביטחון לתקיפת החיילת בחברון: "התנהגות עבריינית"

הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון גנץ גינו את האירועים האלימים במהלך שבת חיי שרה בחברון | "אירוע חמור ביותר שאינו מתקבל על הדעת", אמר כוכבי | גנץ: "נמצה את הדין עם הפורעים, שאינם מייצגים את ההתיישבות" | לפיד: "חרפה לאומית"

גינויים במערכת הביטחון לתקיפת החיילת בחברון: "התנהגות עבריינית"
כוכבי וגנץ צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

במערכת הביטחון מגנים הערב (מוצ"ש) את האירועים האלימים במהלך שבת 'חיי שרה' בחברון, במהלכם הותקפה חיילת  באמצעות מקל ע"י פעיל קיצוני. גם פלסטינים דיווחו כי הותקפו ע"י חלק מהמתפללים. "זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה", אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי בתגובה לאלימות.

לפי צה"ל, האירועים התרחשו במהלך כניסת מתפללים מתואמת לקברו של עתניאל בן קנז בעיר חברון, אז התפתח חיכוך אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים. החיכוך, שכלל זריקות אבנים הדדיות נוצר לאחר התפרעות של אזרחים ישראלים שהשליכו חפצים ואבנים. כוחות הביטחון שאבטחו במקום פעלו להפרדת שני הצדדים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

כוחות הביטחון עצרו מספר אזרחים ישראליים שהתפרעו במקום ואף תקפו באלימות את הכוחות ואלו יועברו להמשך טיפול משטרתי.

הרמטכ"ל כוכבי אמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר שאינו מתקבל על הדעת". לדבריו, "לא ייתכן שאזרח ישראלי יתקוף באלימות את חיילי צה״ל הפועלים לאבטחת ולשמירה על ביטחון האזרחים. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה. נפעל למיצוי דין מהיר ומחמיר".

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירועים האלימים ואמר: "אני מגנה בתוקף את התקיפה נגד כוחות הביטחון ושל תושבים פלסטינים על ידי קיצוניים בחברון. הכוחות בשטח פעלו בנחישות כדי למנוע פגיעה בנפש וברכוש, וימשיכו למלא את תפקידם ולשמור על הסדר הציבורי".

"אני בטוח שנמצה את הדין עם הפורעים, שאינם מייצגים את ההתיישבות, ושהתנהלותם פוגעת ביכולת למלא את משימות הביטחון בגזרה", הוסיף גנץ.

גם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד הגיב לתקיפת החיילת בחברון ואמר: "תקיפת חיילת צה"ל היא חרפה לאומית. זו פגיעה בביטחון ישראל, זו פגיעה ערכית בצבא הגנה לישראל ובמי שמגינה על חיינו, זו עבירה פלילית חמורה. אני מחזק בערב זה את חיילות וחיילי צה"ל העומדים על משמר ארצנו. נמצה את הדין עם העבריינים".

 

 

 

שבת חיי שרה חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד