ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
אחרי האיומים

צפו: משטרת לונדון הציבה שמירה על משרדי הערוץ

משטרת בריטניה הציבה אבטחה חזקה מחוץ לערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני 'איראן אינטרנשיונל'. האבטחה מגיעה לאחר איומי מוות על עיתונאי הערוץ מצד משטר האייתולות שזועמים כי הערוץ שמשדר בשפה הפרסית, מביא לאיראנים את החדשות שהמשטר מסתיר מהם

צפו: משטרת לונדון הציבה שמירה על משרדי הערוץ
משטרת לונדון מחוץ למשרדי הערוץ צילום: Iran international

משטרת המטרופולין של לונדון הציבה כוחות משטרה חמושים מחוץ למשרדי ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' בעקבות איומים של המשטר האיראני נגד עיתונאי הערוץ. ארגון הביון הבריטי 'הסקוטלנד יארד' מעורב באבטחה, והציב רכבים משוריינים מול משרדי ערוץ הטלוויזיה.

ערוץ הטלוויזיה Iran international אישר כי היו ניידות משטרה מחוץ לבניין, אך "זה היה בהחלטת המשטרה ולא בתגובה לבקשתנו".

דובר מטעם הערוץ אמר בהצהרה לתקשורת, כי ההערכה היא שכוחות המשטרה מבצעים פעולת הרגעה והרתעה. "אנחנו לא יודעים כמה זמן הכוחות יהיו פרוסים, אבל הצוות שלנו ממשיך לנקוט באמצעי זהירות כפי שייעצו לנו מנהלי האבטחה שלנו", הוסיף. האבטחה מגיעה לאחר איומי מוות על עיתונאי הערוץ מצד משטר האייתולות שזועמים כי הערוץ שמשדר בשפה הפרסית, מביא לאיראנים את החדשות שהמשטר מסתיר מהם.

בתוך כך למעלה מ-400 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון של המשטר האיראני מאז תחילת ההתקוממות נגד המשטר, לאחר רציחת צעירה איראנית לפני יותר מחודשיים, כי לא קיימה את החוקים הנוקשים של המשטר.

ארצות הברית הביעה הזדהות עם מפגינים איראנים ואהדה לקורבנות שנהרגו על ידי כוחות הביטחון, והבטיחה השלכות להתעללות של המשטר בטהרן. היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, צייץ בטוויטר על קיאן פירפאלק, ילד בן תשע שנורה למוות כשכוחות הביטחון פתחו באש לעבר המכונית המשפחתית שלו ברחוב מוקדם יותר השבוע.

"מחשבותיי עם משפחתו של קיאן", כתב, "רק בגיל 9, קיאן נהרג לאחר שכוחות הביטחון האיראניים ריססו את המכונית המשפחתית שלו בכדורים. אנו נמשיך לרדוף אחרי האחראים למותו חסר היגיון של קיאן וכל כך הרבה איראנים אמיצים אחרים".

גולשים בטוויטר השיבו לסאליבן כי כוחות הביטחון הללו שייכים לרפובליקה האסלאמית של המשטר האיראני ואינם איראנים אמיתיים. מאות תגובות אחרות דרשו מארצות הברית יותר פעולה ממילים, חלקם אמרו שיש לבודד עוד יותר את שליטי טהראן, ואחרים דרשו להפסיק את המשא ומתן הגרעיני באופן רשמי.

 

איראן לונדון משטרת לונדון הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד