כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השדה הושבת למשך שעות

צפו: המטוס התנגש בכבאית שנקרעה לגזרים; שניים נהרגו ו-24 נפצעו

תאונה קטלנית בשדה התעופה הבינלאומי של פרו בצהריי יום שישי. מטוס נוסעים שדהר על המסלול לקראת ההמראה, התנגש במשאית כיבוי שחצתה את המסלול ללא תיאום ואישור ממגדל הפיקוח. היא נקרעה לגזרים ושני הכבאים נהרגו | הכנף הימנית התלקחה ו-24 נוסעים נפצעו | תיעוד

צפו: המטוס התנגש בכבאית שנקרעה לגזרים; שניים נהרגו ו-24 נפצעו
רגע התאונה צילום: צילום מסך

אסון בשדה התעופה הבינלאומי של פרו, הסתיים בשני הרוגים ויכול היה להסתיים בהרבה יותר. מטוס נוסעים שדהר על המסלול בשדה התעופה הבינלאומי של לימה בירת פרו, לקראת ההמראה התנגש במשאית כיבוי שהתפרצה אל תוך המסלול, ללא אישור ממגדל הפיקוח או תיאום כלשהו עם הגורמים המקומיים בנמל - התוצאה היתה קטלנית המשאית נקרע לגזרים ושני כבאים שישבו בתוכה נהרגו במקום, אדם נוסף נפצע באורח אנוש ולא ברור בשלב זה האם שרד את הפציעה.

גם המטוס ניזוק משמעותית מעוצמת הפגיעה מאחר ואש פרצה בכנף הימנית שלו. הנוסעים שהיו על המטוס של חברת LATAM הצ'יליאנית, חוו טלטלה עוצמתית במטוס בעת ההתנגשות ו-24 מהם נפגעו באורח קל מחבטות שנגרמו להם במהלך בלימת החירום של הטייסים. בלימה שלמרבה הצער לא הצליחה למנוע את ההתנגשות במשאית הכיבוי. 

בתיעודים דרמטיים שפורסמו משדה התעופה נראה המטוס שועט על המסלול לעבר ההמראה כשלפתי מצטלבת אל תוך המסלול משאית כיבוי שנמעכת ועשן שחור ממלא את החלל. שניות לאחר מכן נראה כנף המטוס הימנית בוערת. מדובר במטוס מסוג איירובס A320 שהיה בדרכו לטיסת פנים בתוך פרו כשעליו 102 נוסעים.

היות ובשדה התעופה הבינלאומי של לימה בירת פרו ישנו רק מסלול המראה אחד, השדה כולו הושבת למשך שעות ארוכות, עד שהריסות המשאית פונו מהמסלול וניתן היה לחזור לפעילות תקינה.

המטוס יצא בשעה 15:11 (שעון מקומי) התיישר על מסלול ההמראה לאחר שקיבל אישור ממגדל הפיקוח להמריא – והחל ב"ריצת ההמראה" שלו. אך בזמן שהאיץ כדי להמריא חלפו במקום מספר רכבי כיבוי אש והצלה תוך שהם משמיעים סירנות, ולפי הדיווחים הם מיהרו לסייע למטוס אחר שחווה תקלה כלשהי, אך עדיין לא ברור בשלב זה מדוע ניסו הכבאים לחצות את המסלול ללא תיאום עם מגדל הפיקוח ביודעם את הכללים הנוקשים.

נוסע תמים שתיעד את ההמראה סיפק הצצה לחבטה והטלטלה שחוו הנוסעים.

לפי הדיווחים הטייסים ניסו לבלום כאשר הבחינו בכבאית שהתפרצה למסלול ולבטל את מצב ההמראה, אולם המטוס כבר נע במהירות של כ-290 קמ"ש, והיה קרוב למהירות הקריטית שאילו היו מגיעים אליה לא ניתן היה לעצור את ההמראה. למרות התגובה המהירה של הצוות ההתנגשות הייתה בלתי נמנעת, והכנף הימנית של המטוס התנגשה כאמור בעוצמה רבה בכבאית, ניזוקה בעצמה, התלקחה ונשברה, כך שהמטוס נטה על צידו ונעצר רק כעבור 2,500 מטרים ממקום ההתנגשות, מנה שגרם לנזק ארוך טווח למסלול ההמראה שנעשה בורות ואר זמן לתקנו.

כאשר עצר המטוס החל הצוות בפינוי מיידי של הנוסעים מחשש להתלקחות. ולפי דיווחים מקומיים 24 מהנוסעים נפגעו באורח קל בעיקר מחבטות שנגרמו להם במהלך בלימת החירום.

התביעה בפרו הודיעה כי פתחה בחקירת האירוע. נשיא פרו פדרו קסטיו שלח תנחומים למשפחות הכבאים שנהרגו, ואמר כי הוא מתפלל לשלומם של הפצועים בתאונה הקשה.

שדה תעופה לימה פרו תאונה קטלנית מסלול המראה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד