כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

השבוע: תרגיל מתקפת טרור בתוואי הרכבת בתל אביב

כחלק מהשלמת הערכות גופי החירום וההצלה לפתיחת הרכבת הקלה, מערכת הביטחון תתרגל מתקפת טרור בתוואי הרכבת בת"א, הכוללת התמודדות עם אירוע טרור - כימי

תרגיל, ארכיון
תרגיל, ארכיון צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

כחלק מהשלמת הערכות גופי החירום וההצלה לפתיחת הרכבת הקלה, מערכת הביטחון תתרגל מתקפת טרור בתוואי הרכבת בת"א, הכוללת התמודדות עם אירוע טרור - כימי

התרגיל הינו חלק מתכנית התרגילים השנתית של מערכת הביטחון. התרגיל יתקיים ביום שלישי הקרוב, 22.11.2022 בשעות הערב. 

במהלך התרגיל, שמובילים משרד הביטחון ומשטרת ישראל, יתרגלו גופי החירום הלאומיים ומשרדי הממשלה התמודדות עם אירוע טרור. בין הגופים המשתתפים: מגן דוד אדום, כבאות והצלה לישראל, צה"ל, משרד הבריאות ועיריית תל אביב- יפו. 

התרגיל השנה צפוי להתקיים כאמור באזור גוש דן בנקודות שונות בתוואי הנסיעה של הרכבת הקלה הן בחלק העילי והן בחלק התת קרקעי, כאשר המוקד המרכזי צפוי להיות בתחנה התת קרקעית אלנבי בתל אביב. 

במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של רכבי הצלה וכוחות ביטחון הנעים בחליפות מיגון.

התרגיל מתקיים כחלק מסדרת תרגילים לשיפור המוכנות הלאומית לאירוע טרור, המתקיימת מדי שנה. משרד הביטחון מדגיש כי מדובר בתרגיל שתוכנן מבעוד מועד, ואינו קשור להתרחשויות כאלה או אחרות.

האחריות הלאומית לטיפול באירועי טרור מוטלת על פי החלטת ממשלה על משרד הביטחון, המרכז את הטיפול ברמה הלאומית, ומנהל את האירוע באמצעות צוות לניהול משבר לאומי, בראשותו של עוזר שר הביטחון להתגוננות.

 

חירום תרגיל רכבת טרור תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד