כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נשואים? אקדמאים?

המחקר קובע: פרישה מהעבודה תעלה לכם את איכות החיים

מחקר חדש מציג נתונים מקיפים על הצורך של מבוגרים בתעסוקה גם בגילאים מבוגרים יותר, לאחר גיל הפרישה הרשמי

המחקר קובע: פרישה מהעבודה תעלה לכם את איכות החיים
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

מחקר חדש של המשרד לשוויון חברתי בביצוע חברת BDO, בחן את מאפייני התעסוקה של מבוגרים והתמקד במשתנים שונים המשפיעים על השתתפותם בשוק העבודה.

מן המחקר עולה, כי בעוד המודעות לחשיבות העבודה בגיל מבוגר הינה גבוהה מאוד (83% מהמשיבים), הרי שהאמונה ביכולת למצוא עבודה הולמת ולקבל הזדמנות אמיתית מהמעסיקים היא נמוכה למדי. בנוסף, רוב בני ה- +60 מעוניינים לעבוד במשרה חלקית, כאשר רמת המוטיבציה יורדת משמעותית סביב גיל הפרישה. 

גיל הפרישה ה"רשמי" נמצא כגורם מחולל "תודעה" המהווה נקודת מפנה במוטיבציה להמשך עבודה בגיל מבוגר, בקרב גברים (67) ונשים (62) כאחד. 

המחקר מצא גם פערים מובהקים בין המשיבים, למשל, בעוד שאצל מרבית המבוגרים חל שינוי לטובה באיכות החיים לאחר הפרישה מעבודה, הרי שאצל אזרחים ותיקים שאינם אקדמאיים, אינם נשואים ואינם תושבי המרכז חל דווקא שינוי לרעה באיכות החיים.

יפית בר, ראש תחום תעסוקה ומיצוי זכויות במשרד לשוויון חברתי הגיבה לתוצאות המחקר: "מטרת המחקר הייתה להבין לעומק את המאפיינים, הצרכים, המניעים והחסמים של האוכלוסייה המבוגרת בישראל ביחס לנושא המשך תעסוקה. הזדקנות האוכלוסייה היא נושא שנמצא בראש סדר העדיפויות שלנו היום, והמחקר הוא רק צעד אחד בשורה של צעדים שאנו נוקטים על מנת להביא פתרונות מעשיים אשר יוכלו לעבוד לאורך זמן." 

ד"ר גיא יוגב, מוביל המחקר מטעם BDO הגיב: "המחקר המשולב (איכותני וכמותי) התחיל בראיונות עם מומחים ועם מבוגרים, והסתיים בסקר כמותי רחב היקף בקרב כ-480 מבוגרים בגילאי 60 ומעלה החיים בישראל. באמצעות המחקר, התקבלה תמונת המצב התפיסתית-התנהגותית המשקפת את מצב תעסוקת אזרחים ותיקים בארץ, אשר תאפשר את המשך העבודה על הנושא החשוב הזה באפיקים המקצועיים הרלוונטיים".

 

 

 

הפסקת עבודה פרישה מבוגרים גיל פרישה איכות חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד