כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תקיפות בסוריה ועיראק

בתגובה לפיגוע באיסטנבול; ארדואן פתח במבצע צבאי

עשרות הרוגים וכן עשרות פצועים בהפגזות צבא טורקיה בצפון סוריה. ההפגזות כוונו נגד עמדות של המיליציה הכורדית ודווח כי ישנה בריחה של אוכלוסייה אזרחית מאזורי התקיפה. הטלוויזיה הסורית הרשמית של משטר אסד הודיעה על הריגת אנשי צבא סוריים בהפגזות בצפון סוריה

בתגובה לפיגוע באיסטנבול; ארדואן פתח במבצע צבאי
פצוע מהמתקפה הטורקית בצפון סוריה צילום: צילום מסך

ערוץ אל-ערבייה מדווח על כחמישים הרוגים בהפגזות צבא טורקיה בצפון סוריה, לפחות שבעה מהם אנשי המיליציה הכורדית "כוחות סוריה הדמוקרטית". בנוסף דווח על ארבעה חיילי צבא המשטר הסורי (צבא אסד) שנהרגו יחד עם שני עיתונאים וכן עשרות פצועים. על פי הדיווח, ההפגזות מתבצעות כנגד עמדות של המיליציה וכי ישנה בריחה של אוכלוסייה אזרחית מאזורי התקיפה לכיוון דרום כך דווח ב'כאן חדשות'.

בנוסף, הטלוויזיה הסורית הרשמית של משטר אסד הודיעה לפני זמן קצר על מותם של אנשי צבא סוריים בהפגזות התורכיות בצפון סוריה מבלי לנקוב במספרים. משרד ההגנה הטורקי אישר כי ביצע תקיפות אוויריות בסוריה ובעיראק, אך לא ציין מיקומים. בהצהרה שפרסם משרד ההגנה נאמר כי המבצע נועד "לנטרל את המחתרת הכורדית וגורמי טרור אחרים, ולחסל התקפות טרור על עמנו וכוחות הביטחון שלנו מצפון סוריה".

ממשלת טורקיה האשימה את הכורדים בסוריה בכך שהם עומדים מאחורי הפיגוע בשבוע שעבר בשוק הומה אדם באיסטנבול. בפיצוץ נהרגו לפחות שישה בני אדם ונפצעו יותר מ-80 בני אדם בשכונת איסטיקל המרכזית בעיר. 

כורדים סוריה עיראק טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד