א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המחאה לא פוסקת

הלוויות המוניות למפגינים שנהרגו על ידי משטר האייתולות

יותר משישים יום חלפו מאז פרצה המחאה האיראנית, ועל אף שחמישה מבין המפגינים כבר נידונו למוות על ידי בתי המשפט של המשטר, המחאה לא מראה סימני גוויעה, ובימים האחרונים היא אף עולה דרגה, לפחות מבחינת המאבק של המפגינים כלפי אנשי המשטר הפועלים לדכא את המחאה

הלוויות המוניות למפגינים שנהרגו על ידי משטר האייתולות
ההפגנות באיראן נגד המשטר צילום: Iran International

ביום שישי האחרון התקיימה בעיר מהבאד באיראן הלווייתו של ילד בן עשר שנורה למוות בידי אנשי הבאסיג', בעת שישב ברכב המשפחתי יחד עם הוריו, שנקלעו לאזור של עימות בין שוטרים ומפגינים. אלפים מתושבי העיר הגיעו להשתתף בהלווייתו, ובהזדמנות זו נטלה אימו את המיקרופון לידיה וסיפרה בקול בוכים שהילד לא נורה בטעות או בתוצאה מתאונה.

קיאן פירפאלק, הילד בן עשר שנהרג בעיר מהבאד שבמחוז ח'וזסטן

לדבריה, אנשי הבאסיג’ ומשמרות המהפכה כיוונו את נשקם לעבר הרכב שעבר במקום ולא היה מעורב, וירו בילד למוות בכוונה תחילה. לפי הדיווחים, תוך כדי דבריה של האם הגיעו אנשי בטחון וחטפו מידיה את המיקרופון. בעקבות כך סערו הרוחות בעיר בסוף השבוע, ואלפים רבים הגיעו למפגן מחאה עוצמתי שנערך בשולי העיר.

הלוויית ענק התקיימה גם בעיר טבריז, שם ליוו התושבים נערה צעירה שנורתה למוות במהלך ההפגנות. גם כאן רף הזעם היה גבוה במיוחד, וההמונים קראו קריאות בגנות המשטר כשהם מביעים בקול את ייחוליהם למותו הקרוב של הדיקטטור, כלומר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי.

הפגנות רבות נערכו במחוז מזרח אזרבייג'אן, שנשלט על ידי איראן, כשחלקו האחר הנו למעשה שטחה של מדינת אזרבייג’אן, שנחשבת לאויבת של איראן. גם הערים במחוז כורדיסטן ממשיכות לבעור במחאה הולכת וגוברת, ולפי הדיווחים המשטר האיראני שיגר אזהרה חריפה להנהגת המחוז הכורדיסטאני בעיראק, שאם לא תשכיל לעצור את הפעולות של המורדים מתוך החלק העיראקי של החבל אל החלק האיראני שלו – ייאלצו משמרות המהפכה לפלוש לשטחה של עיראק ולהשתלט על חלקים מחבל כורדיסטן העיראקי.

המשטר האיראני הודיע שביום חמישי דקרו מפגינים את אנשי מיליציית הבאסיג' שניסו 'להשליט סדר', והרגו לפחות שניים מהם. שלושה נוספים נפצעו פצעים קשים. המשטר טוען שאנשי הבאסיג' היו במקום במשימה של שמירה על חנות אותה ניסו המפגינים להצית. המשטר גם טוען שבעיר סנדהג' הרגו מפגינים קצין במשטרה המקומית במהלך עימותים. באותם עימותים נהרגו גם שני מפגינים לפחות, כך לפי הדיווחים.

איראן הפגנות באיראן מהומות הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד