כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דיווח בארה"ב

נכד לניצול שואה איים לפגוע בבית כנסת עם נשק

אחד משני גברים שהואשמו בתכנון לתקוף בתי כנסת בניו יורק הוא יהודי ונכד של ניצול שואה, כך טען עורך דינו בבית המשפט. התובעים טענו כי השניים היה מודעים לכך שהמשטרה מחפשת אותם והחליטו להשאיר את הנשק בדירה

נכד לניצול שואה איים לפגוע בבית כנסת עם נשק
אילוסטרציה צילום: pexels

מתיו מאהרר, בן 22, נעצר ביום שישי האחרון והוא עומד לדין על כך שאיים לכאורה לפגוע בבית כנסת בניו יורק. השופט בבית המשפט הפלילי במנהטן האשים אותו בהחזקת נשק פלילית, אם כי עורך דינו ביקש לשחררו. "יש כאן הרבה שאלות", אמר הסנגור ברנדון פרייסינט על מאהרר, לטענתו הוא אובחן עם אוטיזם, הפרעה דו קוטבית, חרדה והפרעות קשב וריכוז. "הלקוח שלי הוא בעל מורשת יהודית. הוא מתגורר עם הוריו וסבו הוא למעשה נכד לניצול שואה בן 93 - והלקוח שלי מטפל בו במשרה חלקית", אמר עורך הדין פרייסינט.

מאהרר וחברו כריסטופר בראון נעצרו ביום שישי האחרון בלונג איילנד עם כלי נשק וסרט זרוע נאצי, כך לפי מקורות במשטרה. שוטרים ערכו חיפושים בביתו של מאההר, תפסו אקדח טעון עם מחסנית ואפוד חסין כדורים בדירה שלו, המשטרה חושדת כי הוא וחברו תכננו לכאורה לעשות פיגוע בבית כנסת, כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

"בהתבסס על זה, מרשי לא צריך להיות מעורב בשום דבר הכרוך בשנאה כלפי עמו ודתו שלו", אמר עורך דינו. עוזר התובע המחוזי, אמיליו הרננדז, אמר שמאהרר ובראון נסעו יחד לפנסילבניה וקנו את האקדח "בכוונה להשתמש בו בהתקפה על בית כנסת".

ה-FBI והמשטרה עלו על עקבותיהם של מאהרר ובראון, בראון הוא סכיזופרן מאובחן שאמר לאחרונה לבני משפחה שהוא רוצה לנסוע לניו יורק ולקנות אקדח. התובעים טענו כי השניים היה מודעים לכך שהמשטרה מחפשת אותם והחליטו להשאיר את הנשק בדירה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שישי האחרון שני בני אדם נעצרו ביום שבת בגין איומים על הקהילה היהודית בניו יורק, כך מסרו הרשויות. האיום, שנחשף לא כלל בית כנסת ספציפי, כך מסרה המשטרה. בהודעה של המשטרה נאמר כי האדם "איים לאחרונה על בתי כנסת יהודים באזור ניו יורק". שוטרי משטרת ניו יורק הבחינו בו בשבת במרכז מנהטן ובחיפוש בכליו נמצאה סכין, בחיפוש שנערך לאחר מכן בדירת החשוד נמצא נשק חם מסוג גלוק 17 שהוחזק ללא רישיון.

ניו יורק משטרת ניו יורק FBI נאצים ניצול שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד