כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברוב מוחץ

סקר דעת קהל: זהו האשם בעיכוב הקמת הממשלה

סקר חדש מראה כי רוב הציבור חושב שמי שאשם בכך שטרם הוקמה ממשלת הימין הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית. הרחק מאחריו: נתניהו. אריה דרעי מואשם רק בקרב 3% מהמשיבים

סקר דעת קהל: זהו האשם בעיכוב הקמת הממשלה
סמוטריץ, נתניהו ודרעי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כמעט שלושה שבועות מאז נודעו תוצאות הבחירות שהביאו ניצחון לימין והמגעים להקמת ממשלה ממשיכים להתעכב, וציבור המצביעים מתחיל לאבד סבלנות לאור הדיווחים על הקשיים והעימותים.

ראשי הימין מאשימים זה את זה באחריות לקשיים ובעיכוב במגעים להשבעת ממשלה, אך נראה שלציבור יש תשובה ברורה. סקר חדש שפורסם הערב (ראשון) ב'ערוץ 14' בדק במי הציבור רואה כאחראי לעיכוב, ברקע ההתקרבות לקראת סיום המנדט של בנימין נתניהו.

על פי הסקר שבוצע על ידי מכון הסקרים 'דיירקט פולס', רוב הציבור רואה בחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, כמי שבגללו הממשלה לא הוקמה, 60%, כמעט שני שליש מהמשיבים.

התוצאה מגיעה על רקע דרישתו של סמוטריץ' לתיק האוצר או הביטחון, אותו נתניהו מסרב לתת לו. הרחק מסמוטריץ', רק 18% מהמשיבים רואים בראש הממשלה המיועד נתניהו כמי שאשם באי החלפת הממשלה הנוכחית.

במקום האחרון נמצא יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהחליט 'לפתע' באמצע המו"מ להכריז על רצונו לכהן כשר האוצר, עם 3% בלבד. לפי הסקר, 19% מהציבור רואים בשלושתם אשמים.

בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו סקר דעת קהל מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד