כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרצה בבכי בשידור חי

מגישי טלוויזיה מתפטרים בגלל האלימות מצד המשטר

גל התפטרות בקרב מגישים ומארחים בשידור הממלכתי של איראן מתוך הזדהות עם ההפגנות המתמשכות ברחבי המדינה. מנחה בטלוויזיה התפטרה לאחר שפרצה בבכי בשידור חי כשדיברה על ילד בן ה-10 שנהרג. הפופולריות של השידור הציבורי ירדה באופן דרמטי בחודשיים האחרונים, משום שהוא משמש כשופר

מגישי טלוויזיה מתפטרים בגלל האלימות מצד המשטר
אחד מבנייני השידור של הרפובליקה האסלאמית של איראן צילום: Iran international

לפחות שלושה שדרנים איראניים התפטרו בימים האחרונים. פרהאד פחבחש, שהנחה תוכנית בידור בערוץ של הרפובליקה האסלאמית במשך למעלה מארבע שנים, הודיע ​​ביום שבת על התפטרותו. בהודעת וידאו שפרסם באינסטגרם, הוא אמר שפעילויות בידור זקוקות לשקט נפשי שאין לאף איראני כרגע, והוסיף כי "העם של איראן לא במצב רוח טוב בימים אלה".

קימיה גילאני היא מנחה טלוויזיה נוספת שהתפטרה לאחר שפרצה בבכי בטלוויזיה בשידור חי כשדיברה על קיאן פירפאלק, הילד בן ה-10 שנהרג על ידי כוחות הביטחון שירו ​​לעבר הרכב המשפחתי במחוז ח'וזסטן. דאבוד עבאדי, כתב ספורט שהתפטר בימים האחרונים, ידוע בזכות התוכניות החזקות שלו. בהודעה שפרסם, הוא אמר שבימים אלה אנשים מתים ברחובות והוא לא יכול לזייף נימת שמחה או אנרגטית.

הפרשן אדל פרדוסיפור - אחד מאנשי הציבור הפופולריים ביותר באיראן - דחה את הצעת השידור הממלכתי להיות פרשן על גביע העולם בכדורגל, כתמיכה ב"איראנים השכולים". הוא הורחק והודח על ידי הערוץ ב-2019, לפי הדיווחים בגלל לחץ של משמרות המהפכה, אך התבקש לחזור למונדיאל וסירב.

ערוץ הטלוויזיה Iran international מדווח, כי השידור הממלכתי של איראן לא היה פופולרי עוד לפני שהחל גל ההפגנות הנוכחי נגד המשטר, אך הפופולריות שלו ירדה באופן דרמטי בחודשיים האחרונים, משום שהוא משמש כשופר העיקרי של התעמולה הממשלתית שמכנה את המפגינים כ"מתפרעים".

בהודעה המיוחסת לעובדי השידור הממלכתי שפורסמה ברשתות החברתיות בימים האחרונים, נטען כי רוב עובדי השידור הממלכתי תומכים במחאות האנטי-ממשלתיות ויסייעו לאנשים במקרה שזה ייפול לידי המפגינים. ההודעה סיפקה גם הנחיות כיצד אנשים יכולים להשתלט על הערוץ.

איראן הפגנות באיראן משמרות המהפכה תחנת טלוויזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד