ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
אסון כבד נמנע

פרטים מצמררים מהתכנון לבצע טבח בבתי הכנסת

פרטים חדשים ומצמררים התפרסמו אתמול בקשר למזימה לתקוף בית כנסת בניו יורק. כולל איך נאצי אמר לשוטרים שהוא מנהל קבוצת עליונות לבנה ויש לו מזכרות נאציות כי "זה ממש מגניב"

פרטים מצמררים מהתכנון לבצע טבח בבתי הכנסת
משטרת ניו יורק צילום: unsplash

כריסטופר בראון, 21, שצייץ בטוויטר איומים אנטישמיים, סיפר לשוטרים שהוא וחברו מתיו מאהרר נפגשו במנהטן ביום שישי האחרון כדי לבצע פיגוע ירי לפני שתפסו אותם. המשטרה אמרה שהשניים רכשו אקדח גלוק 9 מ"מ תמורת 650 דולר בפנסילבניה.

"יש לי אישיות חולה", אמר בראון למשטרה, כך על פי התלונה הפלילית. "התכוונתי להיות פחדן ולפוצץ את המוח שלי עם זה", אמר לשוטרים. "לקח לי שלוש שנים לקנות סוף סוף את האקדח, יש לי אביזרים של נאצים בבית. אני חושב שזה ממש מגניב, אני גם מפעיל קבוצת טוויטר של עליונות לבנה".

משטרת ניו יורק גילתה סדרת ציוצים מאיימים מבראון, החל מהתפארות ב-12 בנובמבר כי "מהלכים גדולים נעשים ביום שישי". ארבעה ימים לאחר מכן, בראון פרסם סרטון בן 6 שניות עם מסר מצמרר: "רוצח אנשים באכזריות עם גרזנים ומה לא, איך זה מרגיש להרוג אנשים, אני הולך לשאול כומר אם אני צריך להפוך לבעל, או לירות בתוך בית כנסת ולמות", הוא פרסם ביום חמישי האחרון. "הפעם אני באמת אעשה את זה" הוא פרסם ביום שישי האחרון.


המשטרה מצאה אקדח ואפוד חסין כדורים בדירה שלו, "שני הנאשמים החזיקו בנשק חם, מחסנית בעלת קיבולת גבוהה, תחמושת, סכין ארוכה בסגנון צבאי, טלאי צהוב, צלב קרס, מסכת סקי ואפוד חסין כדורים, יחד עם דברים נוספים", כך אמר התובע המחוזי במנהטן אלווין בראג בהצהרה.

בראון הועמד לדין ביום ראשון בבוקר והואשם באיום טרור ושישה אחזקות נשק לא חוקיים, כך לפי רישומי בית המשפט. הוא עצור ללא יכולת שחרור בערבות. חברו, מאהרר, בן 22, הועמד לדין ביום שבת באשמת החזקת נשק, סכום לשחרור בערבות הוא 300,000 דולר, בניגוד לבקשת משרד התובע המחוזי במנהטן לעוצרו ללא אפשרות שחרור בערבות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שוטרי משטרת ניו יורק הבחינו בגבר החשוד ביום שבת האחרון במרכז מנהטן ובחיפוש בכליו נמצאה סכין, בחיפוש שנערך לאחר מכן בדירת החשוד נמצא נשק חם מסוג גלוק 17 שהוחזק ללא רישיון. כך אמרו מקורות לרשת ABC. בחיפוש נתפסה גם מחסנית ובה 30 כדורים ועוד כמה פריטים, כך מסרה המשטרה.

גבר שני, שזוהה כמתיו מהרר, בן ה-22 ממנהטן, ששהה יחד עם האיש שאיים לרצוח יהודים, הואשם גם הוא בהחזקת נשק. כך מסרה המשטרה.

משטרת ניו יורק בית כנסת אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד