כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הבכיר הרוסי מסמן את המטרה

9 חודשים: זהו מנין האזרחים שנהרגו באוקראינה

איש לא האמין שהפלישה הרוסית תארך תשעה חודשים, כלל הפרשנים העריכו כי זה עניין של ימים ספורים עד שבוע לאחר שאוקראינה תיכנע בפני פוטין. בינתיים הלחימה נמשכת ללא תאריך סיום ואלפי חפים מפשע כבר שילמו בחייהם

נרות שהודלקו לזכר הרוגי המלחמה
נרות שהודלקו לזכר הרוגי המלחמה צילום: unsplash

הפלישה הרוסית לאוקראינה נמשכת מזה 38 שבועות וארבעה ימים והסוף למלחמה העקובה מדם לא נראה באופק. העולם עודנו עומד מנגד ומקווה שמתישהו יחליט ולדימיר פוטין שהמטרות הושגו והוא מסיג את כוחותיו. העולם מסתפק בגינויים ובתמיכה כספית, אך לא מצטרף מעשית ללחימה.

אתמול (ראשון) הצהיר התובע הכללי של אוקראינה, אנדריי קוסטין כי יותר מ-8,300 אזרחים נהרגו עד כה במלחמה בין שתי המדינות, ביניהם 437 ילדים. 

פליטים אוקראינים. צילום: אנספלש.

עוד הוסיף קוסטין כי יותר מ-11 אלף בני אדם נפצעו, במלחמה שהחלה לפני כתשעה חודשים. לדבריו, "סביר להניח שמספר הקורבנות הפועל יהיה גבוה יותר, מכיוון שלרשויות באוקראינה אין עדיין גישה לכמה אזורים שנכבשו על ידי רוסיה".

מעת לעת מצליחים הכוחות האוקראיניים לכבוש מחדש ערים ומחוזות ומתגלים לעיניהם זוועות נוראיות, פשעי מלחמה ורצח עם. עשרות קברי אחים, גופות מושלכות בחוצות חלקן נראות כמי שחוו התעללות ברברית לפני שהוצאו להורג ויש גם מי שגססו ומתו בייסורים.

מחאה המונית נגד המלחמה. צילום: אנספלש.

אם אתם תוהים מה היא המטרה הנעלה של פוטין במבצע/מלחמה, סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה, דמיטרי מדבדב, שולח מסר תקיף וברור לכיוונה של אוקראינה, והצהיר כי "קייב היא פשוט עיר רוסית. ותושביה תמיד חשבו ודיברו בשפה הרוסית. קייב הייתה אחת הערים הרוסיות הגדולות בתקופת האימפריה הרוסית, ואחת הבירות של ברית המועצות". מדבדב הדגיש כי "זה הכל ברור לגמרי, מה צריך לחזור לידיה של רוסיה, ואיך זה יחזור".

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים ילדים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד