כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הסתובב עם אלפי דולרים

בלבנון טוענים: עצרנו סוכן מוסד שגייס סוכנים

בלבנון מדווחים כי גבר העונה לשם חוסיין, נעצר בחשד כי ריגל למען ישראל. החשדות החלו לאחר שתושבי עיירתו ע'סאני הבחינו בשיפור יוצא דופן בתנאי חייו בעקבות נסיעותיו התכופות לחו"ל בין 2020 ל-2022, למדינות שאושרו על ידי המודיעין הישראלי לגייס ולהכשיר את סוכניהן

בלבנון טוענים: עצרנו סוכן מוסד שגייס סוכנים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

העיתון הלבנוני אלאחבאר המקורב לחיזבאללה, מדווח כי גבר העונה לשם חוסיין, נעצר לאחר שנתפס עובד עם המוסד הישראלי, ושירת בשורות הארגון בין השנים 2020-2011. החשד לגביו עלה לאחר שתושבי עיירתו ע'סאני הבחינו בשיפור יוצא דופן בתנאי חייו, בעקבות נסיעותיו התכופות לחו"ל בין 2020 ל-2022, למדינות שאושרו על ידי המודיעין הישראלי לגייס ולהכשיר את סוכניהן.

הוא הודה בפני חוקריו כי נשא עמו באחת הנסיעות שלו 5,000 דולר ובפעם השנייה 10,000 דולר, למרות שלא עבד, הוא ביקר בחמש מדינות שבהן בילה 60 יום בכמה חודשים. עם שובו ללבנון בתחילת 2022, הוא נחקר על ידי מנגנוני הביטחון של חיזבאללה פעמיים, במהלכן נשאל האם הוא בקשר עם שירות ביון ישראלי, והוא הכחיש.

על פי הדיווח, סוכני המוסד פגשו אותו בבלגיה ואמרו לו "ברוך הבא אתה בזרועות המוסד הישראלי". הם הראה לו סרטונים מביכים שלו שצולמו בטורקיה, מקדוניה ובבלגיה, ואיימו עליו שיפרסמו אותם ויחשפו את משפחתו. הוא נחקר על ידי המוסד על הקריירה הצבאית שלו בחיזבאללה. כשנשאל על קרובי משפחתו, אמר חוסיין לסוכני המוסד, כי שניים מדודיו נהרגו בשורות חיזבאללה. עכשיו האיש עצור בידי שלטונות לבנון וממתין למשפטו.

סוכן מוסד לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד