כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נאום ראשון במליאה

גולדקנופף: "התורה הקדושה אינה נחלת מגזר מסוים"

בנאום הבכורה שלו בכנסת, יו"ר יהדות התורה הצהיר לגבי כניסתו לממשלה: "באנו לכאן מתוך הכרה ברורה - היה ונזכה ונקבל אחריות מעשית על משרד ממשלתי, על ועדה בכנסת או כל תפקיד ממלכתי אחר – נדאג לכל האזרחים בלי יוצא מן הכלל"

גולדקנופף: "התורה הקדושה אינה נחלת מגזר מסוים"
גולדקנופף נואם במליאה צילום: דוברות הכנסת

ח"כ יצחק גולדקנופף, יו"ר יהדות התורה ושר השיכון המיועד, נשא הערב (שני) במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלו ונשא נאום מרגש על הקשר של התורה לכלל עם ישראל.

"התורה הקדושה אינה נחלת מפלגה מסוימת או מגזר מסוים בעם ישראל. היא נחלת העם כולו – ואין איש מאתנו ריבון או בעל סמכות לשנות כהוא זה מן הכתוב בה. זו אמונתי וזו השקפת עולמי, אך לא נשלחתי אל הכנסת ולא הגעתי אליה, כדי לחנך אחרים שיחשבו כמוני וינהגו כמוני. באתי לכאן, כמו כל חברי הכנסת האחרים, כדי לקיים ככל שאוכל את מה שאני מאמין בו שהוא טוב לעם ישראל".

יו"ר יהדות התורה המשיך: "באתי לכאן, יחד עם חבריי לסיעה, מתוך הכרה ברורה – במסגרת תפקידנו ושליחותינו, נסייע לכל אזרח שיפנה אלינו, ללא הבדל שייכות. באנו לכאן מתוך הכרה ברורה, ש- והיה אם נזכה ונקבל אחריות מעשית על משרד ממשלתי, על ועדה בכנסת או כל תפקיד ממלכתי אחר – נדאג לכל האזרחים בלי יוצא מן הכלל. אנחנו מאמינים, שזכויות אזרחיות, מגיעות לכל אזרח באשר הוא אזרח".

"פגשתי אזרחים רבים שיוקר המחיה הפך את חייהם לקשים מנשוא. פגשתי זוגות צעירים ומבוגרים שהמונח 'דיור בר השגה' הפך מבחינתם למילים חסרות פשר".

הוא סיכם, "אבל, רבותי חברי הכנסת, פגשתי עוד דבר: פגשתי אזרחים רבים והתרשמתי שרבים מאד בעם הזה, מעבר להבדלי גישה והשקפה ושייכות מפלגתית, מבקשים לשמור על מסורת ישראל. מבקשים שהחזות של המדינה – תהיה יהודית. הם רוצים שהילדים שלהם ידעו מה זו יהדות. חשוב להם שילדיהם ידעו מה זה 'שמע ישראל', מה זו שבת קודש, מה הם התפילין ומה היא המזוזה".

יצחק גולדקנופף נאום ראשון מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד