כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תיעוד מרגש

כך סיימו 36 ספרי תורה במעמד ההצדעה לשלוחי חב"ד

במעמד ההצדעה לאלפי שלוחי חב"ד מכל רחבי העולם, נערך סיום היסטורי של כתיבת 36 ספרי תורה - שיועברו ל-36 בתי חב"ד חדשים מסביב לגלובוס, להם עדיין את ספר תורה משלהם

כך סיימו 36 ספרי תורה במעמד ההצדעה לשלוחי חב"ד
36 ספרי תורה במעמד ההצדעה לשלוחי חב"ד צילום: שלום בורקיס

מעמד ההצדעה לאלפי שלוחי חב"ד מכל רחבי העולם, שנערך ביום ראשון ונעל את 'כינוס השלוחים העולמי' תשפ"ג, היה שונה הפעם מכל השנים, וזאת בעקבות הסיום ההיסטורי של 36 ספרי תורה.

בשעת ערב מוקדמת נהרו אלפי השלוחים אל האולם הענק בניו יורק, שם נערך מעמד ההצדעה, ה'באנקעט', בעגה החב"דית. היה זה מעמד עוצמתי שסחף את אלפי השלוחים ותומכיהם מכל רחבי העולם.

אחרי נאום הפתיחה המרגש של יו"ר ועד הכינוס הרב משה קוטלרסקי, על הזכות הגדולה של השלוחים, התכבד לשאת דברים הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. במהלך נאומו דיבר הרב על המהפך הגדול שחולל הרבי מליובאוויטש עם הקמת צבא השלוחים. הרב לאו דיבר על המאבק שלו בכל סוגיית הגיור, בהשראת הרבי.

בהמשך הערב, הועלו על נס שלוחים מנקודות נבחרות בעולם, להם סיפור שליחות מרגש ויוצא דופן מהשנה האחרונה, ובראשם שלוחי חב"ד באוקראינה שמסרו את נפשם עבור יהודי קהילתם. נאום הכבוד היה של הנגיד ר' יקותיאל רוהר, התומך הגדול ביותר של משפחת השלוחים בעשורים האחרונים. מר רוהר דיבר על הזכות הגדולה שלו, של אביו ע"ה ושל משפחתו הענפה, לתמוך בפעילותם של שלוחי הרבי מליובאוויטש.

רגע השיא במעמד, היה מעמד סיום כתיבתם של 36 ספרי תורה שנכתבו בשנה האחרונה ויוכנסו ל-36 בתי חב"ד מסביב לגלובוס, להם עדיין אין ספר תורה. על במה מוגבהת ומועצבת הוצבו ספרי התורה ולצד כל אחד מהם סופר הסת"ם ושלוחים נבחרים שהתכבדו לסיים את הספר. ואז, בבת אחת, הונפו ספרי התורה אל על להגבהת התורה. השלוחים והרבנים ירדו אל הקהל עם ספרי התורה החדשים, היישר לתוך מעגלי הענק של קהל ההמונים שפיזזו לכבודה של תורה.

המעמד נחתם בשירה ובריקודים כשרבים מהשלוחים יוצאים מהאולם היישר לשדות התעופה, בחזרה אל מקום שליחותם, למילוי המשימה העיקרית שהועיד להם המשלח, הרבי מליובאוויטש: הכנת העולם לקבלת פני משיח צדקנו.

כינוס השלוחים חב"ד ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד