כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
המחסנים מלאים

משטרת בלגיה חסרת אונים: אין איפה לשרוף קוקאין

לבלגיה יש יותר מדי קוקאין שנתפס ולמשטרה נגמרו המשרפות כדי לשרוף את הסם המסוכן, לאחר שתפסה שיא של 100 טון השנה. הרשויות מודאגות מכך שמחסני אחסון סמים יהפכו למטרות שוד של חברי כנופיה, זאת אחרי שחשודים נראו מטיסים מל"טים מעל המתקנים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בלגיה תפסה כל כך הרבה קוקאין ממבריחים שפעלו בנמל אנטוורפן שהיא זקוקה ליותר שטח כדי להשמיד אותו, כך אמרו גורמים רשמיים ביום שני.

מחסן המשטרה האדיר קיבל את הכינוי 'קוקאין-ברג', עם יותר מ-100 טון על המסלול והיד עוד נטויה. "יש בעיה עם קיבולת המשרפה", אמר דובר שירות המכס הבלגי פרנסיס אדינס לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. ואישר דיווחים בעיתונות המקומית המבטיחים כי "פתרון מבני בדרך".

גורמים רשמיים בממשלת אזור פלנדריה אמרו כי ניתן יהיה להכריז על תוכנית כבר היום. הבעיה של בלגיה נובעת מהכמויות האסטרונומיות של קוקאין מאמריקה הלטינית שנתפסו באנטוורפן, נמל הכניסה הראשי של אירופה לסחר בלתי חוקי. על פי דיווחים בעיתונות המקומית, חברי כנופיות חשודים נראו משתמשים ברחפנים כדי לסייר במחסני מכס שבהם נתפס קוקאין בשווי מיליוני יורו.

הרשויות פועלות במהירות להשמדת הסם, אבל כדי לשרוף קוקאין "יש סטנדרטים סביבתיים שצריך לעמוד בהם". אנטוורפן התגלתה כמוקד הסחר של אירופה בקוקאין, בין היתר משום שהיא שימשה זמן רב כנמל עבור סחורות המיובאות לאירופה מדרום אמריקה. אפשרות השילוח הקיימים שלה הביאו לכך שקרטלי הסמים הקולומביאנים החליטו יותר ויותר להשתמש בו כמרכז עולמי לייבוא ​​קוקאין המיועד לשווקים רווחיים באירופה, רוסיה והמזרח התיכון.

הברחת קוקאין בלגיה אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד