כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
200 אלף שקלים

יורשי הקשיש בן ה-95 תבעו את הביטוח וזכו

לאחר שסירבה לשלם אפילו לא שקל אחד, תיאלץ חברת ביטוח לפצות את יורשיו של החולה הסיעודי שהלך לעולמו בגיל 95 בכ-200 אלף שקלים!

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

תביעה שהוגשה לאחרונה חושפת סיפור מקומם. על פי התביעה, קשיש סיעודי, שנפטר באפריל השנה בגיל 95, אובחן בשנת 2019 כחולה אלצהיימר, ונזקק לעזרה צמודה בכל הפעולות היומיומיות הבסיסיות. במהלך תקופה זו, משפחתו לא פנתה לחברת הביטוח בבקשה לקבל קצבת סיעוד עבורו, ועשתה כן, לראשונה, רק זמן קצר לפני מותו.

בעוד המשפחה ביקשה בפנייתה להכיר במצבו הסיעודי של המנוח על פני תקופה של שלוש שנים, חברת הביטוח, מצידה, נאותה להכיר בזכאותו של המנוח לקצבת סיעוד רק ממועד הגשת התביעה על ידי בני המשפחה. מאחר שהקשיש נפטר בטרם חלפה תקופת ההמתנה של 60 הימים הקבועה בפוליסה, חברת הביטוח סרבה לשלם למשפחה אפילו לא שקל אחד בלבד. גם פניה חוזרת של המשפחה לחברת הביטוח נתקלה בסירוב מוחלט.

בצר להם, פנו בני משפחתו של הקשיש המנוח אל עו"ד לירון ביבר-הררי, אשר הגישה בשמם תביעה נגד חברת הביטוח, שבה נטען, כי על פי תנאי הפוליסה, הוא היה זכאי לתגמולים משנת 2019 לפחות, שכן מאז ועד שהלך לעולמו באפריל השנה, הוא ענה להגדרה "תשישות נפש" בפוליסה.

עוד נטען, כי מאז אובחנה מחלת האלצהיימר בגופו, הוא נזקק לעזרה בניידות, בהלבשה, ברחצה, באכילה ובשתייה ובמעבר מישיבה לעמידה, השתמש בטיטולים בשל אי שליטה של סוגרים, סבל מירידה בזיכרון, מבלבול ומחוסר התמצאות בזמן ובמקום, ולפיכך נזקק להשגחה צמודה 24 שעות ביממה.

בתביעה דרשה עו"ד ביבר-הררי, שחברת הביטוח תשלם למשפחת המנוח את תגמולי הביטוח בגין התקופה בה המנוח היה סיעודי, וכן החזר של דמי הביטוח שנגבו ממנו במשך שלוש שנות מחלתו.

לאחרונה הושג הסכם פשרה בין הצדדים, לפיו חברת הביטוח תשלם לבני המשפחה סכום של כ-195 אלף שקלים. בית משפט השלום בתל אביב נתן להסכם הפשרה תוקף של פסק דין. "לאחר שבני המשפחה נדחו פעמיים על ידי חברת הביטוח, הם פנו למשרדנו" אומרת עו"ד ביבר-הררי. "במטרה לעצור את מרוץ ההתיישנות, פעלנו במהירות להגשת התביעה".

לדבריה, במקרים רבים, חברת הביטוח נאותה לשלם תגמולים למבוטח, רק לאחר התערבותו של עורך דין, המתמחה בתביעות ביטוח. "חשוב לזכור, כי דחיית חברת הביטוח איננה סוף פסוק, ומומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום" דברי עו"ד ביבר-הררי.

ביטוח סיעודי תביעת ביטוח יורשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד