כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ההנחה של ליברמן תפוג

מחיר הדלק יעלה בשבוע הבא בסכום משמעותי

הפחתת מס הבלו על הדלק שהוארכה עד לסוף החודש תפקע בקרוב ומאחר וככל הנראה לא תקום ממשלה חדשה בימים הקרובים, אין שר אוצר שיכול משפטית לחתום על הצו, מחיר הדלק יעלה בשבוע הבא בלפחות שקל אחד לליטר 

מחיר הדלק יעלה בשבוע הבא בסכום משמעותי
משאבת דלק צילום: pixabay

בשבוע הבא, תחילת חודש דצמבר, תפוג הפחתת מס הבלו על הדלק בשיעור שקל אחד שלם, מאחר וההחלטה האם להאריך את הצו אמורה לעבור לשר האוצר החדש והשבעת הממשלה לא נראית באופק, ככל הנראה, הצו לא יוארך. משמעות הדבר היא שמחיר הדלק יזנק שוב מעל 7 שקל לליטר בנזין 95 אוקטן ואולי אף להגיע לאזור 7.5 שקל לליטר.

כזכור, מחיר הדלק עלה בליל יום הבחירות ב-1.11 לסכום של כ-6.46 שקלים לליטר (בשירות עצמי) זאת לאור עליית מחירי הנפט בעולם והתחזקות מטבע הדולר. בלילה שבין 15 ל-16 לנובמבר עלייה נוספת של חצי שקל במחיר הייתה אמורה להיכנס לתוקף, בשל סיום התקופה שבה אמורה הייתה להיות ההפחתה.

למרות הבעיות שהיו בקבלת ההחלטה להמשיך בהוזלה, הדבר אושר למשך שבועיים בסך הכול ובתחילת דצמבר יפורסם מחיר הדלק החדש בהתאם לשינויים במחיר הנפט בעולם וצפויה כנראה עלייה נוספת במחיר גם אם הייתה הנחה במחיר הבלו.

על פי דיווח הבוקר ב-ynet, במשרד האוצר אמרו היום כי הסיכוי שיינתן אישור משפטי נוסף בעת הביניים הזאת להמשך הפחתת מחיר הדלק הוא נמוך מאוד ולא נראה אף שהשר ליברמן יבקש כזה בנסיבות הקיימות.

פרט לכך אומרים במשרד האוצר כי אין כלל מקורות מימון כעת להמשך הפחתת הדלק, כאשר הפחתה בשקל של לחודש נוסף עשויה לעלות קרוב ל-200 מיליון שקל.

יצוין כי על פי הצו שעליו חתם שר האוצר היוצא עוד באמצע הקיץ, המס על הסולר יופחת במחצית השקל עד לסוף חודש דצמבר וצו זה יישאר בתוקפו גם עם מינויו של שר אוצר חדש.

בעולם קיימות תנודות למטה ולמעלה במחיר חבית נפט ולפי שעה המחיר נמוך יותר מאשר בעת החלטת משרד האנרגיה על המחיר של החודש הנוכחי. נכון לשעת כתיבת הידיעה מחיר חבית נע סביב 80 דולר בלבד, לעומת יותר מ-90 דולר בעת קבלת ההחלטה הקודמת שקבעה את המחיר בחודש זה.
גם שער הדולר נמוך כעת (3.465 שקל בצהרים היום) בשיעור של כ-1.5% מאשר שערו בעת קביעת מחיר הדלק בסוף החודש שעבר. שני הגורמים הללו צפויים לקזז בכמה עשרות אגורות את התייקרות הדלק שצפויה ב-1 בדצמבר, אם הבלו על הפחתת המס על הדלק לא יוארך ברגע האחרון. יש לציין כי מחיר הדלק בישראל גבוה יותר בכ-20% מאשר הממוצע בארצות המערב, בשל המיסוי הגבוה שמכניס לקופת המדינה כ-26 מיליארד שקל בשנה.

דלק מחירי דלק משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד