כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפך לוויראלי

ישראל עקצה את הזמר האנטישמי: אילון מאסק התמוגג

אחרי שאילון מאסק החזיר אותו לרשת החברתית טוויטר, ממנה הושעה בעקבות ציוצים אנטישמיים, ספג הזמר האמריקני קניה ווסט עקיצה חדה מחשבון הטוויטר הרשמי של מדינת ישראל. הציוץ הישראלי הפך לוויראלי במהרה, והמיליארדר אילון מאסק הגיב לו: "עוד מדינות צריכות לצייץ ככה. זה לא כיף להיות תמיד רציניים"

ישראל עקצה את הזמר האנטישמי: אילון מאסק התמוגג
דגל ישראל צילום: freepik

מאז רכש את הטוויטר לפני שבועות אחדים, מחולל מנכ"ל טסלה אילון מאסק מהפכה ברשת החברתית הפופולרית, ובמסגרתה הוא מחזיר לפעילות חשבונות שונים שהושעו בשנים האחרונות. ביניהם ניתן למנות את חשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ואיתו את זה של הזמר האמריקני הידוע קניה ווסט, שהושעה בשל אמירות אנטישמיות שונות.

קניה ווסט הוא אחד מן הזמרים המצליחים בעולם ופרסומו חצה מזמן את גבולות המוזיקה והתפשט לתחומים רבים ושונים. שוויו מוערך בכ-2 מיליארד דולר, מאות מיליונים מכל רחבי העולם שומעים את שיריו ובבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב הוא אף התמודד במפלגה עצמאית נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ והנשיא הנבחר ג'ו ביידן. בשבועות האחרונים לקח צעד קדימה את מעורבותו הפוליטית, כאשר רכש רשת חברתית שידועה כימנית.

מזה קרוב לחודשיים מתבטא ווסט פעם אחר פעם באנטישמיות ודבריו גובלים בהסתה לרצח יהודים. לפני כחודש יצר ווסט סערה גדולה ברשתות החברתיות, כאשר צייץ בטוויטר: "אני ישנוני קצת הערב אבל כשאתעורר אעבור לכוננות רמה 3 כלפי היהודים. מה שמצחיק הוא שאני לא יכול להיות אנטישמי כי שחורים הם בעצם יהודים. שיחקתם בי וניסיתם להחרים את כל מי שמתנגד לאג'נדה שלכם".

כעת, עם חזרתו לטוויטר, צייץ ווסט מילה אחת: "Shalom" - "שלום", במעין מחווה ליהודים שחטפו ממנו פעם אחר פעם. ציוץ זה הפתיע רבים וגרר גל גדול של מגיבים בעד ווסט ונגדו.

אחד מאותם מגיבים היה חשבון הטוויטר הרשמי של מדינת ישראל, אותו מפעיל משרד החוץ. החשבון הרשמי של המדינה הגיב לווסט בציטוט של הזמרת טיילור סוויפט, שהסתכסכה בעבר עם ווסט: "אנחנו מאוד רוצים לא להיכלל בנרטיב הזה".

הרפרנס העוקצני הצחיק רבים, וביניהם גם את המיליארדר אילון מאסק, הבעלים של טסלה וטוויטר, שהגיב למדינת ישראל: "הציוצים שלכם טובים! עוד מדינות צריכות לצייץ ככה. זה לא כיף להיות תמיד רציניים". מאסק הגיב לגולשים שהגיבו לתגובה זו, ובתשובה לשאלה האם ביקר בישראל ענה כי הוא אכן ביקר והיה נהדר. עד כה, לציוץ הישראלי ולתגובה של מאסק אליו הצטברו כ-100 אלף לייקים לכל אחד, מספר בלתי נתפס ששבר את הרשת.

מדינת ישראל משרד החוץ אילון מאסק טוויטר קניה ווסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד