כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גורם רשמי בנאס"א

בעקבות השיגור המוצלח: עד 2030 אנשים יחיו על הירח

החללית ארטמיס 1 המריאה ממרכז החלל קנדי ​​בפלורידה בשבוע שעבר למשימה שתימשך 25 ימים, כאשר החללית 'אוריון' אמורה לחזור ב -11 בדצמבר. הווארד הו, מנהל אוריון, אומר כי השיגור היה "היסטורי לטיסת חלל אנושית"

בעקבות השיגור המוצלח: עד 2030 אנשים יחיו על הירח
פנים החללית צילום: נאס"א

בני אדם עשויים לחיות על הירח לפני סוף העשור, כך אומר גורם מוביל בנאס"א בעקבות השיגור המוצלח של ארטמיס 1. לאחר סדרה של ניסיונות שיגור כושלים מוקדם יותר השנה, המריאה ארטמיס 1 ביום רביעי האחרון ממרכז החלל קנדי ​​בפלורידה.

המשימה סביב הירח, ללא אנשי צוות, תסלול את הדרך למבחן טיסה עם צוות ולחקירת ירח על ידי בני אדם. ארטמיס נושאת את חללית הירח אוריון המאוישת עם בובת גוף אדם המשמש למדידת השפעות הטיסה על הגוף.

הווארד הו, מנהל תוכנית אוריון, אמר שהשיגור היה "יום היסטורי לטיסת חלל אנושית". הוא אמר לרשת BBC: "זה הצעד הראשון שאנחנו עושים לחקר חלל עמוק לטווח ארוך, לא רק עבור ארצות הברית אלא עבור העולם. אני חושב שזה יום היסטורי עבור נאס"א, אבל זה גם יום היסטורי לכל האנשים שאוהבים טיסה אנושית בחלל וחקר חלל עמוק".

עוד אמר, "כלומר, אנחנו חוזרים לירח, אנחנו עובדים לקראת תוכנית בת קיימא וזהו הרכב שיוביל את האנשים שינחיתו אותנו בחזרה על הירח, המטרה היא שאנשים יחיו על הירח בוודאי בעשור הזה יהיו לנו אנשים שם לאורך זמן".

עוד אמר "אנחנו הולכים לשלוח אנשים אל פני השטח, הם יחיו שם על פני השטח ויתעסקו שם עם מדע" לדבריו, המשימות לירח זה צעד לקראת טיולים מאוישים למאדים. נאס"א גם תהפוך את נתוני המיקום של אוריון לזמינים עבור "אוהבי נתונים, אמנים וקריאייטיבים כדי ליצור אפליקציית מעקב משלהם, הדמיית נתונים או כל דבר אחר שהם מדמיינים". המשימה תימשך 25 ימים, כאשר החללית 'אוריון' אמורה לחזור ב -11 בדצמבר.

נאס''א חללית שיגור לחלל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד