ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
נתניהו יקח צעד אחורה?

לקראת הממשלה החדשה: האזהרה החשאית מהתקרבות לפוטין

במשרד החוץ גיבשו מסמך לגבי המדיניות מול ממשל ביידן, בו הם מזהירים מפני התגובה מצד ארצות הברית על התקרבות לרוסיה ולסין: "תפחת מידת הסובלנות כלפי בעלות ברית שלא תורמות למאמץ". עוד נקבע: ירידה ברמת ההתעניינות של הממשל במזרח התיכון

לקראת הממשלה החדשה: האזהרה החשאית מהתקרבות לפוטין
נתניהו ופוטין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בישראל מתכוננים לקראת השבעת הממשלה החדשה. מסמך חדש שגובש על רקע זאת ופורסם הערב (שלישי) נותן כמה נקודות על ממשל ביידן למקבלי המדיניות החדשים.

לפי הדיווח ב'חדשות 13', במשרד החוץ גיבשו מסמך שמנתח את המדיניות של הממשל בארצות הברית, ובעיקרו הטענה כי הממשל החל לאבד סבלנות לגבי התקרבות לרוסיה בפרט, שעליה רה"מ נתניהו קרוב, וגם לסין.

"ממשל ביידן מבקש להציב במרכז סדר היום את האיום מצד סין ורוסיה, ולהערכתנו תפחת מידת הסובלנות כלפי בעלות ברית שלא תורמות למאמץ הזה", כך עולה מההערכה הישראלית.

האמירה בעניין רוסיה היא מעניינת , בשל הממשלה החדשה שצפויה לקום. בנימין נתניהו ונשיא רוסיה פוטין הם כאמור מכרים ותיקים, ובין שלל האתגרים שמצפים לנתניהו בזירה המדינית - ההתנהלות מול רוסיה תהיה כנראה במרכז אותם אתגרים.

נקודה נוספת שנכתבה היא במסמך היא שבמשרד החוץ מזהים שרמת ההתעניינות של הממשל פחתה. "המזרח התיכון אינו עומד בסדר עדיפויות גבוה מבחינת הממשל, מה שמשקף בעינינו את עניינו המוגבל של ממשל ביידן באזור ובהשקעת תשומות נרחבות בו".

משרד החוץ ולדימיר פוטין עימות איראן ישראל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד