י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זה סלע המחלוקת

פיצוץ הלילה במגעים בין סמוטריץ' לנתניהו: "הציב דרישות חדשות"

ח"כ נתניהו נועד הלילה לפגישה עם ח"כ סמוטריץ שבסיומה פרסם האחרון כי הליכוד חזר בו מסיכומים שכבר הושגו ולמעשה מחזיר את המו"מ לנקודת התחלה, אלא שבליכוד מגיבים וחושפים לראשונה את חבילת התיקים שהוצעה לו, אך הוא לא מסתפק בהם ודורש העברת אגפים

פיצוץ הלילה במגעים בין סמוטריץ' לנתניהו: "הציב דרישות חדשות"
נתניהו וסמוטריץ בכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פיצוץ הלילה במגעים בין הליכוד לציונות הדתית. לאחר שנראה היה כי חלה התקדמות מסוימת לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי ויתר על משרד האוצר לטובת יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', אמש (שלישי) בשעות הערב המאוחרות נפגש ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עם סמוטריץ' בניסיון להניע את הקמת והשבעת הממשלה ה-37, אולם הפגישה הסתיימה בפיצוץ.

מ'הציונות הדתית' נמסר הלילה: "לצערנו הליכוד חזר בו הלילה מהסיכומים שהושגו אמש והחזיר למעשה את המו"מ לנקודת ההתחלה".

מאידך בליכוד דחו את הטענות ומסרו כי "בניגוד להודעת הציונות הדתית, הליכוד לא חזר בו משום סיכום". עוד חושפים בליכוד לראשונה באופן רשמי כי "סוכם עם בצלאל סמוטריץ׳ שיהיה שר האוצר הראשון ברוטציה ויקבל את משרד ההתיישבות ומשרד העליה והקליטה".

במפלגת השלטון המיועדת טוענים כי "מדובר בסיכום הוגן לכל הדעות, והליכוד עומד מאחוריו" אלא ש"עם זאת, הליכוד לא הסכים להיענות לדרישות חדשות שהציב סמוטריץ, אחרי שהושג הסיכום זה, להוציא שורה ארוכה של אגפים ממשרדי הממשלה האחרים ולהעביר גם אותם למשרד האוצר".

כלומר לפי הודעת 'הליכוד' סמוטריץ' לא מסתפק במשרד האוצר על כל אגפיו אלא דורש לספח למשרדו אגפים נוספים ממשרדי ממשלה אחרים ובכך אולי לרוקן אותם מתוכן. כך או כך נראה כי מלאכת הרכבת הממשלה הולכת ומסתבכת.

בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו משא ומתן קואליציוני הרכבת ממשלה מפלגת הליכוד מפלגת הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד