י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל הכוונה לסגור את החברה

משבר במחלבה החמישית בגודלה בישראל; העובדים נלחמים

הסכסוך במחלבות, המצויות בקשיים כלכליים ומעסיקות כמאה עובדים בשני אתרים – בקצרין ובעמק חפר, מגיע בעקבות הכוונה של ההנהלה לפטר מיידית 50% ממצבת העובדים | זאת, חרף ההבטחה למנות נאמן למפעל במסגרת הקפאת ההליכים כדי להבריא את החברה ולמנוע פיטורים

משבר במחלבה החמישית בגודלה בישראל; העובדים נלחמים
מחלבה צילום: ענת חרמוני, פלאש 90

לאור סכנת הסגירה והחשש לעתיד פרנסת העובדים, ההסתדרות במרחב כנרת הכריזה סכסוך עבודה במחלבות רמת-הגולן, המעסיקות כמאה עובדים בשני אתרים – האחד בקצרין, ובו הייצור, והשני בעמק חפר, ובו המרכז הלוגיסטי. היום (רביעי) יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת בנוגע להקפאת הליכים במפעל, הנמצא בקשיים כלכליים.

הרקע לסכסוך העבודה – פער משמעותי בין השיחה שניהלו מנהלי החברה עם ועד העובדים ונציגי ההסתדרות, ובה הבהירו כי הכוונה היא למנות נאמן מטעם בית המשפט על מנת להבריא את החברה, להשאיר את העסק חי ולמנוע פיטורי עובדים. לבין המסמכים שהגישה ההנהלה לבית המשפט, מהם עולה תמונה אחרת.

החברה הגישה בקשה למתן צו פתיחת הליכים וביקשה להפעיל את החברה רק לתקופה קצרה (כחודש ימים), ולפטר מיידית 50% מסך כמות העובדים. בנוסף, התברר כי הכוונה היא להפעיל החברה כעסק חי בתצורה מינימלית שתפגע בביטחון התעסוקתי של מרבית העובדים, כעת ובעתיד. החברה מבקשת לצמצם מסיבית את פעילותה, תוך פגיעה בעובדים ובזכותם להמשיך לעבוד. אם לא די בכך, היא אף הודיעה כי אין באפשרותה לשלם לעובדים את שכר נובמבר.

לפיכך הוחלט במרחב כנרת לאשר סכסוך עבודה דחוף, זאת לאור המהלכים החד-צדדיים של ההנהלה, שנעשו ללא שיתוף נציגי העובדים וההסתדרות, ובניגוד גמור להצהרות יו״ר הדירקטוריון נועם לנדאו בישיבה מיום 20 בנובמבר 2022 עם יו״ר ההסתדרות במרחב כנרת אבי גבאי ו-ועד עובדי המחלבה, שם נטען כי הכוונה להעסיק את כל העובדים. הפעלת סכסוך העבודה נועדה לאפשר לעובדים לשמור על מקום העבודה ולבצע פעולות ארגוניות לצורך שמירת זכויותיהם ועתידם.

אתמול (שלישי) התקיימה אספת עובדים ובה הם עודכנו על ידי הוועד והמרחב בנוגע לסכסוך העבודה. במסגרת האספה הודיעו נציגי ההסתדרות כי מדובר בהיערכות למאבק שמטרתו להציל את מקום העבודה ואת פרנסתם.

יו"ר מרחב כנרת בהסתדרות אבי גבאי מסר כי "מקום עבודה שכזה בצפון, הוא בחזקת שמורת טבע – שצריך לטפח ולשמר. כל הגורמים שמעורבים בעניין צריכים לשנס מתניים ולהתגייס לעזרה – הבנקים, הקיבוצים בסביבה, בעלי המניות והרפתנים, כדי לשמור על המפעל. אבדן של מפעל שכזה ברמת הגולן ובעמק חפר זה פיגוע חברתי. כולם צריכים לטפל במצב, ויפה שעה אחת קודם".

יו"ר ועד עובדי מחלבות רמת הגולן, שוקי אטד הוסיף והצהיר: "העובדים לא יהיו בני ערובה בגלל המצב שאליו נקלעה החברה. זכותנו להיאבק על המפעל ולקבל את כל זכויותינו. אנחנו דורשים לבדוק את ההתנהלות שהובילה לרגע עגום זה".

מחלבה ההסתדרות ועד עובדים מאבק עובדים זכויות עובדים פיטורי עובדים מחלבת רמת הגולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד