כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מחקר חדש

משקה אלכוהולי אחד בשבוע יכול לשנות את מוחו של התינוק

חוקרים פרסמו מחקר על ההשפעה שיכולה להיות למשקה אלכוהולי אחד בשבוע במהלך ההיריון על מוחו של תינוק. לתינוקות שנחשפו אפילו לכמויות קטנות של אלכוהול, צורת המוח שלהם השתנתה פיזית ועיכבה את התפתחות המוח

משקה אלכוהולי אחד בשבוע יכול לשנות את מוחו של התינוק
אילוסטרציה צילום: pixabay

במחקר חדש לגבי השפעת אלכוהול, מתברר כי ההשפעה שיכולה להיות למשקה אלכוהולי אחד בשבוע במהלך ההריון על מוחו של תינוק הוא משמעותי, לתינוקות שנחשפו אפילו לכמויות לא משמעותיות של אלכוהול, צורת המוח שלהם השתנתה פיזית ועיכבה את התפתחות המוח.

לתינוקות היה סולקוס (פיתולי המוח,) עליון ימני רדוד יותר, הקשור לקוגניציה ולשפה, כך על פי המחקר שהוצג במפגש השנתי של האגודה הרדיולוגית של צפון אמריקה. אלכוהול יכול לשנות את מבנה התאים, להפחית את הציפוי המגן שלהם ואת מספר החיבורים בין התאים.

"כפי שאנו מראים במחקר שלנו, אפילו רמות נמוכות של צריכת אלכוהול עלולה להוביל לשינויים מבניים בהתפתחות המוח ולעיכוב בהבשלה של המוח", אמר ד"ר פטריק קינאסט, נוירולוג באוניברסיטה הרפואית של וינה והמחבר הראשי של המחקר. החוקרים בדקו סריקות MRI של מוחם של 24 עוברים שנחשפו לאלכוהול בין שבועות 22 ל-36 להריון. אמהות דיווחו בעצמן על צריכת אלכוהול באמצעות סקר אנונימי.

מבין האמהות, 17 שתו פחות ממשקה אלכוהולי אחד בשבוע, שלוש שתו אחד עד שלושה משקאות בשבוע, שתיים שתו עד שישה משקאות בשבוע ואחת שתתה יותר מ-14 משקאות בשבוע. שש אמהות הודו על שתיה מופרזת לפחות פעם אחת במהלך ההיריון, ושתו יותר מארבעה משקאות בבת אחת.

אבל ההשפעה הגדולה ביותר היא שינויים התנהגותיים. השינויים בתאים יכולים להשפיע על עיצוב המוח, אחסון הזיכרון, מהירות העיבוד והיכולת לנתח או לקבל החלטות.

בנוסף אמר המומחה: "נשים בהריון צריכות להימנע לחלוטין מצריכת אלכוהול", אחת מכל 10 נשים בארה"ב צורכת אלכוהול במידה מסוימת במהלך ההריון, כך לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב. "למרבה הצער, נשים הרות רבות אינן מודעות להשפעת האלכוהול על העובר במהלך ההיריון", הוסיף. "לכן, באחריותנו לא רק לעשות את המחקר אלא גם לתת את המידע באופן פעיל לציבור לגבי השפעות האלכוהול על העובר".

הריון אלכוהול משקאות אלכוהוליים תינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד