כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בצל עיכובים במו"מ

לייבל'ה מסכם שבוע: מניו יורק ועד הונגריה

והשבוע בלייבל'ה: סיכום מסע בניו יורק החרדית | ישי ריבו כבש את ר' ישעיה בן ר' משה | ביקור חולים אצל איש התקשורת שנפל למשכב בבורו פארק | ה'עצניקים' שכבשו את לשכתו של משה ליאון עם מתנה מכובדת  

לייבל'ה מסכם שבוע: מניו יורק ועד הונגריה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה שב ממסע בזק, ונכנס היישר לתוך קלחת המו"מ בארץ. זה לא שיש יותר מדי מה לצפות מהנציגים, אך בוודאי בסוף כולם יתיישרו. לייבל'ה כבר החל להריח את הסופגניות של חנוכה אך הוא נזהר מהן כמו מאש.

בצל המאבק הקנאי ב'נדרים פלוס' ומה יותר נכון מפרשת השבוע שלפנינו, ידוע הווארט של המגיד רבי שלום שבדרון, על כך שרבקה חששה שיש לה בן מזרוחניק שרוצה גם ללמוד תורה וגם ליהנות מכל תאוות העולם הזה, ולכן דאגה מאוד כשנאמר לה "שני גויים בבטנך" ויש שאמרו שרבקה פחדה שהבן המיועד הוא 'קנאי' שרוצה לצאת לפתחי העבודה זרה ולעשות שם "מחאות". ובימים אלו ניתן להוסיף, שחששה דווקא כשהתינוק רצה לצאת לבית המדרש, שמא הוא רוצה לצאת ולהשחית את מכשירי הנדרים פלוס. ויהי לפלא. 

ואי אפשר בלי השלום האגודאי כפי שתועד השבוע באולמי 'בית ישראל' בירושלים: היועץ האסטרטגי מנחם גשייד שלחם את כבודו של הרבי ה'בית ישראל' מגור זצ"ל לאחר שאישה הוכנסה לאוהל קברו הקדוש ביום השבעת ח"כ יצחק גולדקנופף, נצפה מסתודד ארוכות עם שר השיכון המיועד במהלך שמחת בר המצווה לבנו של הלל פרידמן מבעלי קבוצת 'בולטון פוטנציאל'. לייבל'ה שמע בין השורות כי אם גשייד היה כותב את אותו דבר על ליצמן, כנראה שלא היינו זוכים לכזו תמונה. אבל הגימלים לבית גור כנראה השלימו.  

ומה קרה השבוע בניו יורק: לייבל'ה ראה את הרב הראשי לאיראן הרב יהודה גראמי בכינוס השלוחים העולמי, בשיחה ממושכת עם מנכ"ל ח"ק ת"א ויו"ר מד"א אברהם מנלה, ששאל את הרב האם באיראן צריכים עזרה מחברא קדישא תל אביב.

עוד נצפו בכינוס השלוחים בניו ג'רזי כאורחי כבוד: אברהם מנלה מנכ"ל ח"ק ת"א, הרב בנימין פישר יו"ר מגן לחולה, לוי מנדלזון מנכ"ל לב חב"ד, ומוישי גרוסברגר ממדאסיס הטסות רפואיות.

ולאחר תפילת שחרית בבית חב"ד אולימפיה במונסי, נעמדו לתמונה הקבוצתית הרשמית של מונסי בראשות דודי פרקש, האחים יוסי והערשי מארגרטן ראשי ארגון חברים, אברהם מנלה, נחמן בנשעיה, עו"ד רוני פאלוך, הנגיד שמואל דוד אויש, מוישי גרוסברגר ואבי דז'דק.

את חיים שאול נוישטט, האיש החזק בתקשורת החב"דית הבינלאומית, ראה לייבל'ה מתעד אישית 5500 שלוחים, בתמונה העוצמתית והקבוצתית בניו יורק למרגלות 770, שחייב הרחבה באופן דחוף. 

הזמר קיבע גרומן הגיע אף הוא לניו יורק והופיע השבוע בדינר לטובת 'כולל שומרי החומות' בניו יורק בהשתתפות אלפים, בליווי מקהלת 'שירה' ותזמורת בניצוחו של מאיר אדלר. זקני ירושלים שצפו באירוע בלייב חוו רגשות עצומים וגעגועים לשירי עיר ציון וירושלים.

הצלם שלומי כהן שלא פספס רגע אחד בניו יורק נצפה בתיעוד בשיחה עם הארץ במכונית היוקרה של מוישי ירט מלך הנהגים של ברוקלין החרדית ולא רק. 

מי שהגיע להתגורר בניו יורק הוא מאיר ריינר, שהעביר את ה'ביזנס' לתפוח הגדול. במעמד חנוכת הבית המצומצמת בבורו פארק השתתף מורו ורבו הרב דוד שפר ראש ישיבת 'אורייתא' ויהודה וגשל מנכ"ל הישיבה. 

בהונגריה, שם במתחם בית הכנסת ליד ר' ישעיה בן ר' משה בקרעסטיר ראה לייבל'ה את ישי ריבו ועקיבא תורג'מן בתפילת שחרית של יום חמישי בשירה שרק אצל ר' ישעיה אפשר לפעול.

אפרופו הונגריה, לייבל'ה ראה את היועץ רפי פרלשטיין (גולדקנופף) ממתין לנסיעה בשדה התעופה של הונגריה. 

את המשב"ק מויז'ניץ ר' זעילג קורניצר ראה לייבל'ה נפרד בשוויץ מהעסקן המסור לבית ויז'ניץ הרה"ח ר' ישראל אהרן פרידמן לאחר שהותו בדאבוס בשבת אצל רבו האדמו"ר מויז'ניץ. 

העסקן הסאטמארי מאיר אייזנברג מנהל הפרסום ב'קהלא קדישא' שייצא במסע האדמו"ר מסאסוב לקברי אבות באירופה, ניצל את הביקור בעיר האבות סיגוט ולקח מניין לחפש את קברה ה'אלטער באבע' שקבורה בעיר. מי שהשתתף במניין וגילה עניין בייחוס הוא מנחם וצלר, הנושא בתואר הקברן הראשי לצה"ל.

בירושלים ראה לייבל'ה את קהילת 'הפלג הירושלמי' מי שמכונים העצניקים שהגיעו ללשכת ראש העיר משה ליאון והעניקו לו שי צנוע על פועלו הרב. 

אפרופו ירושלים, בשמחת הברית לבנו של חבר המועצה אלחנן גרוסבוים ראה לייבל'ה את תלמידי "ישיבת הקיבוץ רמות" שבראשות הרב גרוסבוים עומדים לתמונה עם ראש העיר משה ליאון. 

ועוד בירושלים, איש התקשורת הירושלמי יחיאל אברהם שחגג את שמחת אירוסיו בשעה טובה, זכה לנשיקה חמה ואוהבת מהפרשן הפוליטי שלנו ארי קלמן. 

פרופ' זרקא נצפה אתמול בסיור בישיבת מיר כשהוא מלווה בראשי הדסק החרדי במשרד הבריאות אבי לוין ואליהו ארנד. זרקא התרשם מאוד מהיכלות הישיבה והתפעל מאוד מהמח והשקידה המיוחדת של התלמידים. 

בקרית ארבע שבחברון ראה לייבל'ה בערב שבת פרשת חיי שרה את האיש ו'זירה פוליטית' יוסל'ה ברגמן כשהוא סוחב שולחנות לקראת השבת המיוחדת. בהזדמנות זו לייבל'ה מאחל מזל טוב ליוסל'ה לרגל יום הולדתו. 

את בחורי ישיבת 'אורייתא' ראה לייבל'ה בעמוקה בשבת גיבוש והתאחדות כשהם הופכים לחסידי ברסלב ורוקדים בכל הכוח. 

מפגש פסגה מעניין מאוד התרחש במוצ"ש האחרון בשולי אירוע בוטיק במירון, חברי מקהלת 'נרננה' עם מועשי קרויס מארה"ב מנצח הילדים 'אידיש נחת', כשלצידם יושב השף אלי דייוויס שהיה אחראי על התחום הקולינרי באירוע.

בערב התרמה מיוחד לנופשון היחיד בארץ לתינוקות בעלי נכויות והוריהם של 'רפואה ושמחה' שנערך בביתו של מאסטר סוכני הנסיעות החרדים שלמה ג'רמון בעיר מודיעין עילית, השתתפו הרב הראשי הגר"ד לאו והרב ליאור גלזר. על החלק המוזיקלי הקלידן צביקי לוקר. 

יועץ התקשורת נחמיה רוזנפלד נצפה בשולי ימי העיון לעובדי המועצות הדתיות ב'ניר עציון' בשיחה עם יניב שפירא מנהל החטיבה הדתית בהסתדרות וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי אליעזר שמחה וייס. 

לייבל'ה נקלע השבוע להמולה ברחוב יחזקאל בירושלים, כאשר התנועה נעצרה לטובת הגעת קונטיינר גדוש בפריטי הלבשה חסידית עבור מותג העולמי GB במתחם המפואר חסידים סנטר. ללייבל'ה נודע כי כל מלאי החליפות והבעקיטשעס הפרחוני אזלו מוקדם מהצפוי, לשם כך נאלצו להביא לארץ הקודש מלאי מוגדל במיוחד.

את הקלידן דודי פלדמן ראה לייבל'ה מתחדש במשקפיים חדשים ב'יו אופטיק 280' באלעד וקיבל שירות של בכירים מהמנהל מנחם פרוכטר.

את ישראל דקלבוים, מנהל מגזר חרדי ב'בנק הפועלים', ראינו יחד עם ראובן קרופיק יו"ר הבנק כשהם מחזיקים בתעודת הוקרה שהוענקה לבנק הפועלים מארגון אהבת חסד הבעלזאי. מי שהעניק את התעודה הוא לא אחר מאשר הרב אלימלך פירר. 

צ'רידי מאחורי הקלעים: המנכ"ל שי צ'רבינסקי חזר אמש ממטה החברה בניו יורק לאחר ביקור עבודה של שבוע וחצי בתפוח הגדול וביצוע קמפיין 'תורה ומסורה', שהסתיים עם למעלה מ-7 מיליון דולר. בסלפי ששלח לעובדים בישראל הוא נצפה יחד עם חיים שנייבל, רפאל וואהל (מנהלי המגזר החסידי), רביב שפט (סמנכ"ל הכספים) ויהודה וברל גורוויץ (הבעלים).

פינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב ליו"ר שלומי אמונים חבר הכנסת מאיר פרוש לרגל אירוסי שמחת הנכד האהוב יעקב עליאס.

ברכת מזל טוב לחבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה, בן לחתנו שי דהרי.

ברכת מזל טוב ליועץ האסטרטגי יעקב איזק, לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה. בשמחה שנערכה בעיר ביתר ראה לייבל'ה את שר השיכון המיועד ח"כ יצחק גולדקנופף, אלי פלאי מו"ל משפחה ויו"ר המכון החרדי, וכן את ח"כ ניר ברקת, ח"כ יעקב טסלר, סגר"ע י-ם חיים כהן, מ"מ רה"ע בית שמש ישעי׳ ארנרייך ורמ"ט שר השיכון מוטי בבצ'יק.

ברכת מזל טוב לאליהו סגל, נכדו נאמן ביתו של המשגיח רבי דן סגל, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב למפקד זק"א בירושלים בנצי אוירינג לאירוסי בנו, החתן דוד אוירינג, מבחירי ישיבת 'תורת חיים'.

ברכת מזל טוב לחזן העולמי שלמה גליק, מראשי הקהילה התורנית בקרית יובל, לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה ומוצלחת. בחתונה ראה לייבל'ה את ראש העיר ירושלים משה ליאון יחד עם תזמורת צה"ל ובכירי המשק הישראלי. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב נחום פראנק, מחשובי התלמידים בישיבת 'בית מתתיהו' ומיועצי הרפואה הנודעים, לרגל בואו השבוע בברית האירוסין.

ברכת מזל טוב ליחזקאל רוטר, מנהל מוסדות סאטמר בבני ברק, לרגל שמחת נישואי בנו, החתן שמואל רוטר. החתונה תיערך הערב (חמישי) באולמי היכלי מלכות בבני ברק.

ברכת מזל טוב לאהרן פולק נאמן ביתו של רב העיר בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט לרגל שמחת נישואי בנו השבוע.

ברכת מזל טוב ליו"ר ועידת הרבנים לביצור חומות הדת הרב רפאל מאיר לרגל שמחת נישואי בנו ממשיך דרכו החתן אהרן מאיר מבחירי ישיבת 'עטרת שלמה עם בת הרב אורי יפה ונכדת הרב שמחה גרידינגר יו"ר חברת הבנייה נתיב פיתוח.

ברכת מזל טוב לחיים אייזנבך מנהל בית הלוויות שמגר בירושלים, לרגל שמחת נישואיו הערב (חמישי) בבית שמש, עם בתו של הרב מנדל רוטמן מביתר עילית. התאלמן מרעייתו ע"ה לפני כשנה לאחר שנפטרה מהמחלה ל"ע.

ברכת מזל טוב לנגיד ואיש העסקים שמוליק גפנר לרגל שמחת בהר המצווה לבנו הגדול, שהתקיימה השבוע ברוב פאר והדר באולמי אחוזת וגשל בבני ברק, לייבל'ה ראה את המגיד שיעור הנודע הגרח"מ כץ ששמוליק הוא ממייסדי השיעור של קהילת 'רח"ם', נושא דברים לכבוד השמחה ואבי החתן. 

ברכת מזל טוב לאיש החסד של אשדוד שלמה אורצל המשמש כראש קבוצות החסד 'מחוברים לחיים' של עזר מציון בעיר, לרגל שמחת בר המצווה לבנו, יו"ר עזר מציון חנניה צ'ולק הגיע לאשדוד לאחל מזל טוב.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד