כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
האמריקאים מודאגים

מאות מל"טים מתוצרת סין זוהו מעל הבית הלבן

מאות מל"טים מתוצרת סין טסו מעל מרחב אווירי מוגבל בוושינגטון הבירה. האזור כולל את הבית הלבן ואת בניין הקפיטול של ארה"ב. רחפנים עוברים מניפולציות על ידי משתמשים כדי שיוכלו להיכנס לאזורים שאסורים לטיסה. גורמי הביטחון חוששים מריגול זר. ממשלת סין אמרה כי אינה מעורבת

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

מאות מל"טים מתוצרת סין טסו מעל הקפיטול והבית הלבן, תוך שימוש בטכנולוגיית התגנבות כדי להיכנס למרחב האווירי המוגבל, כך פורסם בדו"ח שנחשף אמש (רביעי). המל"טים, מתוצרת חברת DJI הסינית, בנויים בטכנולוגיית 'גיאופנסינג' שנועדה למנוע מהם לטוס דרך אזורי הטיסה הרבים של וושינגטון די.סי.

אבל הרחפנים עוברים מניפולציות על ידי הבעלים שלהם, כדי שיוכלו לטוס באזורים מוגבלים בעיר, כמו הבית הלבן וגבעת הקפיטול. הקונגרס קיבל תדרוכים מסווגים בנושא על רקע חששות של גורמי ביטחון שזה עלול להפוך לאמצעי חדש לריגול זר, כך דווח אתר 'פוליטיקו'.

הגורמים הרשמיים אמרו כי הם לא מאמינים שהמל"טים מכוונים על ידי ממשלת סין, אבל חוששים שזו דוגמה לאופן שבו ניתן להשתמש בטכנולוגיה האווירית.

פקידים פדרליים ומומחי תעשיית המל"טים העבירו תדריכים מסווגים למשרד ביטחון המולדת, המסחר והמודיעין של הסנאט על הפיתוח, כך אמרו שלושה אנשים שהיו בפגישות. דובר ועדת המודיעין - שעודכן מקרוב בסיכוני המודיעין הנגדי - סירב להגיב על התדריכים. משתי הוועדות האחרות לא נמסרה תגובה. לא ברור מה, אם בכלל, הקונגרס עשוי לעשות כדי להתמודד עם האיום. כמה סעיפי חקיקה הוכנסו, אך רובם לא עברו את הוועדה.

"כל מוצר טכנולוגי שמקורו בסין או בחברות סיניות טומן בחובו סיכון ופוטנציאל של פגיעות שניתן לנצל גם עכשיו וגם בזמן עימות", אמר סנטור מרקו רוביו, סגן יו"ר ועדת המודיעין, בראיון על אודות האיומים הפוטנציאליים של מל"טים מתוצרת חוץ. "הם מיוצרים בסין או מיוצרים על ידי חברה סינית, אבל הם ידביקו עליהם מדבקה של איזו חברה לא סינית שאורזת אותם מחדש, כך שאתה אפילו לא יודע שאתה קונה את זה מסין".

באוקטובר האחרון, משרד ההגנה הוסיף את חברת DJI לרשימה השחורה של חברות עם קשרים לכאורה לצבא הסיני, מה שסלל את הדרך להטלת סנקציות. דובר של DJI אמר ל'פוליטיקו' שלמרות שהחברה עושה מאמץ להבטיח שהלקוחות ימלאו אחר התקנות, "אנחנו לא יכולים לשלוט בהתנהגות משתמשי הקצה".

"למרבה הצער, בעוד חברת DJI שמה הכול כדי להודיע ​​ללקוחות שלנו על אזורים שבהם הם לא יכולים לטוס, אנחנו לא יכולים לשלוט בהתנהגות של משתמשי הקצה", אמרה אריאן בורל, מנהלת התקשורת של החברה. "אבל אנחנו עושים הכול כדי להבטיח שהם אכן ימלאו אחר התקנות שנקבעו על ידי היישובים שלהם", הוסיפה.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי כל המל"טים המסחריים, המשתמשים ב-GPS לניווט, מתוכננים כך שאינם יכולים לפעול בתוך המרחב האווירי המוגבל של וושינגטון. אבל יש כמה סרטונים באינטרנט שמראים איך לתפעל את המל"ט כדי שיוכל לעוף לאן שאסור.

יחסי ארה"ב-סין נמצאים בנקודת מתח. הנשיא ג'ו ביידן תקף את סין על כך שהיא מנסה להיות כוח כלכלי עולמי תחת משטר קומוניסטי שולל זכויות אדם. הממשל פועל נגד ההשפעה הגלובלית הגואה של בייג'ינג.

הבית הלבן סין רחפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד