כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ירושלים: החילונים נשארו בבית - החרדים מציפים את הקלפיות • קרב צמוד בבית שמש

לחץ במטה הבחירות של ניר ברקת בירושלים: רק 180,156 שהם 31,25% הצביעו - שעה לסגירת הקלפיות • העיר אלעד רושמת שיא באחוזי הצבעה וכבר חצתה את ה-80% • אחוזי הצבעה גבוהים גם בריכוזים החרדים של בית שמש • הרב נתן קופשיץ מ'העדה' בבית שמש הורה לתלמידיו ללכת ולהצביע • יום הבוחר דיווחים, גלריות וסיקור ענק

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



יום הבוחר: למעלה מ-8,500 קלפיות נפתחו היום (ג') ב-7:00 במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות. 5,469,041 בעלי זכות בחירה בוחרים את ראש הרשות ואת הרכב המועצה ב-191 רשויות.

נכון לשעה שיעור ההצבעה הכללי עומד על 31,25% אחוזים. בירושלים, שיעור ההצבעה נשאר נמוך ועומד על 17.5%, עם זאת אחוז ההצבעה גבוה נרשם בשכונות החרדיות.

כך גם נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים בשאר הריכוזים החרדים: בבית שמש שם מתנהל קרב בין ראש העיר המכהן משה אבוטבול לאלי כהן, מתקרב אחוז ההצבעה ל40%, באלעד שם מתנהל המאבק בין צוריאל קריספל לישראל פרוש חצה אחוז ההצבעה את ה83% וכך גם במודיעין עילית.

משטרת ישראל פשטה על דירה בבית שמש של רשימת 'כח' ותפסה מאות תעודות זהות מזויפות. 8 איש ששהו במקום, נעצרו. במקביל, הרב נתן קופשיץ, מרבני 'העדה החרדית' בעיר, הורה לצאת ולהצביע, במה שעשוי לשנות את גורל הבחירות.

שר הפנים גדעון סער אמר הבוקר: "בציבור הלא-יהודי ובציבור החרדי אחוזי ההצבעה גבוהים יותר מאשר בקרב החילונים. סער ציין כי רק במקצתם של היישובים היהודיים עומד אחוז ההצבעה על יותר מ-20 אחוזים. "בערים הגדולות לפי שעה אחוז ההצבעה נמוך משמעותית: ירושלים 4%, רמת גן 6%, תל אביב 6%. כלומר, יש פער שאנחנו מזהים בין היישובים הקטנים לבין הערים הגדולות".,

הולכים לקלפי • סיקור מיוחד:,

מה קורה בבחירות לרשויות המקומיות? • מתעדכן
מהגראי"ל עד הגר"ש • צפו: גדולי ישראל בוחרים
הגר"ח קנייבסקי מתלונן: "למשוגעים אין גבול" • צפו
מטה ברקת לפעילים: שמרו על 'עץ' • צפו במסמך
הבכירים בוחרים: אח"מים ביום הבחירות • גלריה
אלעד: ח"כ יעקב אשר בביקור תמיכה בפרוש
בדרכו • דרעי פתח את היום על קברו של הגר"ע
הגר"ח קנייבסקי על הגר"ש: "אם יגיד לגנוב תגנוב?",

בחירות טעונות,

על פי נתוני משרד הפנים, בבחירות השנה חלה עלייה של כ-600 אלף בעלי זכות הצבעה לעומת הבחירות הקודמות. ראוי לציין כי בניגוד לבחירות הכלליות, בבחירות למועצות המקומיות זכאים להצביע כל מי שהגיע לגיל 17 עד יום הבחירות, וכן תושבים קבועים שאינם אזרחים.

הבחירות הנוכחיות במועצות החרדיות טעונות במיוחד, וחושפות שסע עמוק בין החוגים והפלגים בציבור החרדי.

בניגוד לעבר, בו גורמים רבניים כפו אי עריכת בחירות במספר מועצות ורשויות חרדיות, הפעם מתקיימות בחירות בכל המועצות והערים החרדיות, מה שאולי מצביע על כך שהציבור החרדי הפנים שעריכת בחירות הינה תהליך דמוקרטי חיוני שאי-אפשר לוותר עליו.

תופעה מרתקת נוספת הבולטת בבחירות הנוכחיות הינה ריבוי רשימות עצמאיות, שחלקן רצות גם ללא כל גב רבני מובהק.

מה זה אומר על הציבור החרדי ועל התהליכים המתחוללים בו? ,

מי ומי במוקד הבחירות?,

• ירושלים

במוקד תשומת הלב בבחירות הנוכחיות, עומדת ירושלים.

ההתעניינות בבחירות בעיר הגדולה בישראל (576,406 בעלי זכות הצבעה) חוצה חוגים ומפלגות. מול ראש העיר החילוני ניר ברקת, אשר זוכה לתמיכת החילונים והציונות הדתית, רץ משה ליאון מועמדם של אביגדור ליברמן ואריה דרעי. במפתיע זוכה ברקת לתמיכה שקטה של חוגים חסידיים. מועמד נוסף הינו חיים אפשטיין, הנתמך על-ידי תנועת 'בני תורה', אך סיכויי הצלחתו אפסיים.

למועצה מתמודדות נוסף על ג', עוד שתי רשימות חרדיות חדשות: רשימת 'בני תורה' ותנועת 'טוב לירושלים', בראשות חנוך ורדיגר, שלה סיכויים טובים להכניס מנדט. אם זה אכן יקרה - ואחת מהרשימות הללו תצליח להכניס מנדט, תהיה לכך משמעות כלל מגזרית.

• בני ברק

בניגוד לעבר מתקיימות בחירות גם בבני ברק. 10 רשימות מתמודדות למועצת העיר. לראשות מתמודדים שניים: חנוך זייברט מהרשימה התורנית המרכזית ויגאל אלוש מרשימת "בני ברק מאוחדת".

אבל הקרב האמיתי מתחולל בין 'דגל התורה' לרשימת 'בני תורה'. האם יצליחו האחרונים להציב דריסת רגל במועצת העיר?

• אלעד

בעיר אלעד מתחולל קרב קשה בין ישראל פרוש לצוריאל קריספל, ולתוצאות בעיר יהיו השלכות רחבות היקף בפוליטיקה החרדית. גם כאן מתמודדות למועצה, נוסף על ג' וש"ס, גם רשימות חרדיות חדשות ביניהן: טוב לאלעד, יחד שבטי ישראל ולראשונה: רשימת 'אמהות' בשם 'עיר ואם'. יהיה מעניין.

• בית שמש

בבית שמש נאבק ראש העיר המכהן משה אבוטבול במועמד אלי כהן כאשר שני הצדדים מנסים לחצות את גבולות הגיזרה, אבוטובול מנסה לנגוס בקולות החילונים ואלי כהן בקולות החרדים.
באשר לרשימות למועצה בוקה ומבולקה של ממש: לא פחות מחמישה רסיסי מפלגות חרדיות רצות כאן: ש"ס, אגודת ישראל, שלומי אמונים, טוב לבית שמש ודגל התורה.

• מודיעין עילית

במודיעין עילית לכאורה אין מי שיאיים על ראש העיר המכהן יעקב גוטרמן, אם כי תנועת בני תורה קראה עליו תגר והעמידה את מועמדה אברהם ברגר מולו. הקרב האמיתי מתנהל על מושבי המועצה. כאן, נוסף על יהדות התורה, רצות הרשימות: בני תורה ו'כולנו חרדים' - רשימה של מאוכזבי ש"ס.

• ביתר עילית

מול ראש העיר המכהן מאיר רובינשטיין, מתמודדים יהודה סופר, מנחם זיידה וחיים וויסברג. הארבעה גם עומדים בראשות הרשימות למועצה: ביתר מאוחדת, יד לתושב, למעננו ויחד. אבל לומר את האמת, לעומת הזירה המדממת שהיוותה העיר בבחירות העבר, הפעם הבחירות מפוהקות.,
בחירות מקומיות ירושלים אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד