כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רשלנות חובבנית

המחדל שאיפשר לאיראנים לחדור למצלמות בירושלים: סיסמה קלה

הסיסמה שאיתה התמודדו ההאקרים האיראנים שפרצו למצלמת האבטחה בצומת הכניסה לי-ם שתיעדה את הפיגוע בכניסה לירושלים הייתה "קלה מדי". רק שעות אחרי הפיגוע נזכרו בגוף הביטחוני שיש להם מצלמה בצומת. בגוף הביטחוני מתחקרים את הפריצה ומודים: "מדובר בתקלה"

המחדל שאיפשר לאיראנים לחדור למצלמות בירושלים: סיסמה קלה
זירת הפיגוע בכניסה לי-ם צילום: Jamal Awad/Flash90

ההאקרים האיראנים שפרצו למצלמות האבטחה ופרסמו את תיעוד הפיגוע בירושלים הצליחו לעשות זאת מאחר שקוד הגישה היה "קל מדי" - כך פרסם הערב (חמישי( רועי שרון ב'כאן 11'. רק שעות אחרי הפיגוע "נזכרו" בגוף הביטחוני שיש להם מצלמה בצומת. זה קשור למטרה שלשמה הוצבה המצלמה. 

בגוף הביטחוני מתחקרים את הפריצה ומודים: "מדובר בתקלה". חומר הגלם של המצלמה קיים במערכת הביטחון. לפי הערכה, גם רגע הנחת המטען תועד במצלמה. 

בטלגרם של קבוצת ההאקרים "מטה משה", שפרצה למצלמות האבטחה בכניסה לעיר, נכתב: "במשך זמן רב, יש לנו שליטה על כל הפעילויות שלכם. צעד אחר צעד ורגע אחר רגע. זה רק קצה השליטה שלנו על הפעילויות שלכם, באמצעות גישה למצלמות אבטחה. אמרנו בעבר שאנחנו נפגע במקום ובזמן שאתם לא חושבים".

עוד בנושא:

ההאקרים טוענים שלא רק שהם חדרו למערכות והשיגו את המצלמות, אלא שהם פירמטו את הכוננים הקשיחים של המערכות - כך שלכאורה לא ניתן לגשת לצילומים. בעבר הקבוצה נטלה אחריות על הפעלת צופרי אזעקה באילת ובירושלים והדליפה לרשת תמונות של שר הביטחון בני גנץ. 

למרות זאת גורמי ביטחון מבהירים כי חקירת הפיגוע לא נפגעה ולא מדובר בחדירה לבסיס נתונים אלא אירוע נקודתי, והמידע נשאר ברשותם. המצלמות מוצבות במקום גלוי לא בתוך מתקן. לא מחוברת לבסיס הנתונים הראשי של הארגון והפריצה פגעה רק במצלמה עצמה .

הפיגוע הכפול בירושלים מצלמת אבטחה איראן מחדל אבטחה האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד