י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ניקוי רעלים? עשרת המזונות שעושים את העבודה

כיצד אנחנו יכולים להשתמש במזון אשר מסביבנו על מנת ליצור אפיק טבעי, יעיל ובטוח ולסייע לגופנו להיפטר מחומרים שליליים? • אינפורמטיבי

צילום ארכיון: דוד קורן
צילום ארכיון: דוד קורן

ד"ר אסנת רזיאל – מנהלת רפואית מלב"י, המרכז לטיפול בהשמנת יתר מקבוצת אסיא מדיקל.

בשנים האחרונות אנחנו שומעים שוב ושוב את המונח "ניקוי רעלים", באמצעות צומות נוזלים או שייקיים שתפקידם לטהר ולנקות את הגוף מרעלים. הצורך, ברור, גופנו מנסה תמיד להיפטר מרעלים המוכנסים אליו, ולעודד אותו ולסייע לו לעשות כך, לא נשמע רעיון רע כל כך. אך מדוע לא להיעזר במזונות שאנו אוכלים ובתכונותיהם על מנת לעשות זאת בקלות ובבטחה. הנה רשימת עשרת המזונות שיסייעו לכם בתהליך ניקוי רעלים טבעי בגופכם.

אבוקדו

ירק או פרי, קראו לו איך שתרצו, אבוקדו הוא אחד מן הירקות הזולים הנמצאים בשפע כאן במהלך החורף ויש לו יתרונות אדירים. אוהבים אבוקדו וצורכים ממנו לא מעט, אל תרגישו אשמים, יש לכך יתרונות נהדרים לגופכם, האבוקדו הוא מתנה לגוף - הוא עשיר בנוגדי חימצון הכוללים גלוטתיון, הנחשב למנקה רעלים יעיל במיוחד. כן, אל תגזימו, אבל האבוקדו הוא ראשון במעלה בניקוי הגוף ובריא בתכולה התזונתית שלו.

חמוציות

כן, לא רק לנשים בגיל הבלות. חמוציות נהדרות לכולנו. הן טובות במיוחד למניעת זיהומים בדרכי השתן ומסייעות לנו גם להיפטר מפסולת בגוף. הן נחשבות לפרי אנטיבקטריאלי ולפיכך מצויינות בסילוק רעלים מגופנו. שימו לב לרכוש חמוציות לא מסוכרות, לאלו המסוכרות, אין ערכים תזונתיים טובים.

כרוב

הכרוב נמצא כאן כל השנה, הוא זול וטעים בבישול או בסלטים. הוא מכיל אחוזים של גופרית אשר מסייעת לפירוק חומרים כימיים בגופנו. גופרית נלחמת בשאריות של חומרי הדברה, תרופות מרשם ועוד.

ברוקולי

אל תעקמו את האף, זהו ירק מעולה במיוחד, אולי פשוט תנסו לבשל אותו במתכונים אחרים? הברוקלי גם הוא עמוס בחומרים נוגדני חימצון המסייעים בטיהור הגוף. הוא מכיל אנזימים רבים הדרושים למערכת העיכול לתפקוד תקין, וזו בתורה מסייעת לכם להיפטר מפסולת ורעלים... ברוקלי נחשב לירק עם ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד. נסו לצרף אותו לתפריט באופן קבוע, הוא טוב לגופכם.

שום

עזבו את עניין הריח, סגולותיו של השום כמטהר לגוף אדירות. גם השום מכיל גופרית רבה, הנלחמת בכימיקלים בגוף, אך מעבר לכך, הוא מכיל גם תכונות אנטיביוטיות ויכול לרפא את הגוף שלנו באופן פנימי. יש יתרונות רבים לאכילת שום באופן קבוע והן רק ממשיכות להתגלות בשנים האחרונות על ידי עוד ועוד מחקרים.

סלק

האדום האדום הזה, בסלט, כבוש, או מבושל, הסלק מלא בפקטין, כמו עגבניות. הוא מסייע להגן על מערכת העיכול ועל הכבד, וכשהם מתפקדים בצורה טובה, הגוף שלכם מתנקה מרעלים בתדירות רצויה.

אשכולית

כמו כל פירות ההדר, גם האשכולית עמוסה בנוגדני חימצון נהדרים לתהליך הניקוי של הגוף, אך האשכולית דלה בקלוריות ובסוכרים טבעיים, והיא מצויינת לאיזון ושמירה על המשקל.

גרעיני חמניות

הם נהדרים ויכולים להוות חטיף מצויין במצבם הטבעי, הם מסייעים במניעת אבנים בכליות, שהינן חיוניות כל כך לתפקוד תקין של הגוף ולניקוי הגוף מרעלים. גרעיני החמניות גם מסייעים בשמירה על כולסטרול נמוך ותקין.

עדשים

מי לא אוהב את הקטניה הזו שקיימת במגוון רחב כל כך של סוגים? העדשים נהדרים למערכת העיכול, מורידים את רמות הכולסטרול ומסייעים לאזן את רמת הסוכר בדם בגופנו.

מסתבר שאנחנו לא צריכים להידרש לתהליכים דרסטיים על מנת לסייע לגופנו לעבוד באופן תקין ולהיפטר ברעלים בצורה תדירה. ניקוי רעלים, קורה באופן טבעי, המזונות הנכונים מסייעים לו ולנו לשמור על בריאות תקינה, חילוף חומרים נכון ושמירה על תקינות מערכות הגוף שיודעות לעשות את העבודה ולהיפטר מן הרעלים, כל שהן צריכות לפעמים זו זריקת עידוד קטנה...
בריאות אבוקדו כרוב ברוקולי מלב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד