י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תלונת סרק

שופט קנס במיליונים את בעלי בריתו של בולסונארו

שופט ברזילאי קנס במיליונים את בני בריתו של הנשיא היוצא ז'איר בולסונארו לאחר שהגישו עתירה ב"חוסר תום לב". השופט יו"ר ועדת הבחירות בברזיל דחה את הטענה של אנשי הנשיא היוצא כי מכונות ההצבעה לא פעלו ולכן הפסיד בבחירות

שופט קנס במיליונים את בעלי בריתו של בולסונארו
בולסונארו עם אלפי תומכיו צילום: צילום מסך

יושב ראש ועדת בברזיל דחה ניסיון של חברי מפלגתו של הנשיא היוצא ז'איר בולסונארו לבטל את תוצאות הבחירות בסיבוב השני באוקטובר, בהן הפסיד. אלכסנדר דה מוראס, שופט בית המשפט העליון, גם קנס את הקואליציה של בולסונארו ב-22.9 מיליון ריאל (4.3 מיליון דולר) בגין מה שבית המשפט תיאר כהתדיינות ב"חוסר תום לב".

בולסונארו קרא תיגר על הבחירות לנשיאות ברזיל שהפסיד בחודש שעבר ללולה דה סילבה, בטענה שיש לפסול קולות מכמה מכונות. חברי הקואליציה של בולסונארו אמרו שהביקורת שלהם על הסיבוב השני ב-30 באוקטובר בין בולסונארו ללולה מצאה "סימנים של תקלה בלתי ניתנת לתיקון" במכונות הצבעה אלקטרוניות.

השופט דה מוראס הוציא פסק דין קודם הבדיקה של אנשי הנשיא היוצא, כי מפלגתו של בולסונארו עלולה לספוג קנס "אם תתמודד עם אתגר כזה" ודרש מידע נוסף מהמפלגה שהיא סירבה לספק. דה מוראס כתב בהחלטתו הסופית: "חוסר תום הלב המוחלט של בקשתו המוזרה והבלתי חוקית של התובע הוכח, הן בסירוב להוסיף לעתירה הראשונית והן בהעדר המוחלט של כל ראיה לאי-סדרים וקיומו של נרטיב הונאה של העובדות".

ברזיל נשיא ברזיל קנס ז'איר בולסונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד