ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מחפשים מרגלים

ה-CIA מגייס רוסים שמתנגדים למלחמה באוקראינה

סוכנות הביון ה-CIA האמריקאית מחפשת רוסים שסולדים ממלחמת רוסיה באוקראינה ומתנגדים לה, כדי לגייס אותם כמרגלים. בכירים לשעבר ב-CIA אמרו כי חוסר שביעות רצון מהמלחמה באוקראינה, סיפקה קרקע פורייה לגיוס פקידי צבא ממורמרים. מדינות אירופה גירשו יותר מ-400 פקידים רוסים החשודים כמרגלים

ה-CIA מגייס רוסים שמתנגדים למלחמה באוקראינה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

סוכנות הביון ה-CIA מחפשת רוסים שסולדים ממלחמת רוסיה באוקראינה ומתנגדים לה, כדי לגייס אותם כמרגלים. העיתון 'וול סטריט ג'ורנל', מפרסם כי דיוויד מארלו, סגן מנהל הסוכנות, פרסם זאת לראשונה במהלך כנס שנערך במרכז היידן של אוניברסיטת ג'ורג' מייסון במחוז פיירפקס, וירג'יניה. סגן מנהל סוכנות הביון אמר כי פוטין היה "ברגע הטוב ביותר שלו, יום לפני שהוא פלש לאוקראינה, עם כל הכוח שהיה לו אי פעם. הוא בזבז חלק גדול מזה", אמר
מארלו, לפני שהוסיף: "אנחנו מחפשים מסביב לעולם רוסים שנגעלים ממעשיו של פוטין כמונו. כי אנחנו פתוחים לעסקים".

דבריו דווחו לראשונה על ידי הוול סטריט ג'ורנל, שהצביע על קווי דמיון להערות של קצינים בכירים לשעבר ב-CIA שאמרו כי חוסר שביעות רצון מהמלחמה באוקראינה, סיפקה קרקע פורייה לגיוס פקידי צבא ממורמרים, אוליגרכים שהושפעו כלכלית על ידי המלחמה, ואלה שברחו מרוסיה.

דבריו של מארלו מגיעים לאחר שבכיר במודיעין הבריטי חשף בשבוע שעבר כי מדינות אירופה גירשו יותר מ-400 פקידים רוסים החשודים כמרגלים. מנכ"ל סוכנות הביון הבריטית MI5 קן מקאלום, שיבח את קהילת המודיעין על תפקידה במלחמה המתמשכת באוקראינה ואמר כי הפעולות הללו "הנחיתו את המכה האסטרטגית המשמעותית ביותר נגד שירותי הביון הרוסיים בהיסטוריה האירופית בעת האחרונה".

על פי הערכות, למעלה מ-400,000 רוסים עזבו את רוסיה בחודשים שאחרי תחילת הפלישה לאוקראינה, וכ-700,000 רוסים נוספים עזבו בשבועיים שחלפו מרגע שפוטין הכריז על גיוס "חלקי" של עתודות בחודש ספטמבר. הדברים של מארלו מצטרפים לדיווח על כך שה-CIA הקים פורטל ב"רשת האפלה" (דרקנט) לרוסים ממורמרים עם מידע פנימי או גישה למידע, הרוצים ליצור קשר. "אנו מספקים הנחיות בשפה הרוסית כיצד ליצור קשר בבטחה עם ה-CIA. עבור אלה שמרגישים שהם מוכרחים לפנות אלינו בגלל המלחמה הלא צודקת של ממשלת רוסיה", אמר גורם ב-CIA לרשת CBS.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב CIA מרגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד