ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
חשש במערכת הביטחון

עיתונאית לבנונית: כך חדרו האחים המוסלמים לגרמניה

במאמר מיוחד שכתבה העיתונאית הלבנונית מריה מעלוף, היא מציינת כי דוחות מודיעין וביטחון הזהירו כי האחים המוסלמים הצליחו להרחיב את השפעתם בגרמניה, הצליחו לבנות בסיס רחב ולהרחיב את פעילותם. העיתונאית הלבנונית קראה בעבר לישראל לחסל את נסראללה

עיתונאית לבנונית: כך חדרו האחים המוסלמים לגרמניה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

נוכחותם של האחים המוסלמים באירופה בכלל ובגרמניה בפרט החלה לפני עשרות שנים, כאשר גרמניה אירחה את מנהיגי האחים שהיו נרדפים על ידי המשטרים הערביים, במיוחד מצרים וסוריה, וכן את "האחים" של טורקיה. הם זכו לחיבוק מקיף בברלין, עד כדי כך שסניפיהם עסקו בגרמניה בתכנון ומימון הרשתות העולמיות. כולנו זוכרים את "התא ההמבורגי" בראשות האחים המצריים, מוחמד עטא, שקיבל לידיו את ההנהגה של אחת הקבוצות שביצעו את פיגועי ה-11 בספטמבר בארצות הברית, כך במאמר מיוחד שכותבת העיתונאית הלבנונית מריה מעלוף.

העיתונאית הלבנונית קראה בעבר לישראל לחסל את נסראללה, וציינה בחודש שעבר כי ההסכם בין לבנון לישראל הוא "חדשות טובות בתחום שהיה בעייתי ושנוי במחלוקת כבר תקופה ארוכה". ההסכם קובע את המים הטריטוריאליים של כל מדינה וקובע את זכויות כל מדינה בשדות הגז והנפט.

מריה כותבת כי מנהיגי הקבוצה עברו ממצרים לאירופה לאחר נפילת משטר האחים המוסלמים בראשות הנשיא לשעבר מוחמד מורסי. עם זאת, המנהיגים והדמויות המשפיעות התבססו בבריטניה, אוסטריה וגרמניה. דוחות מודיעין וביטחון הזהירו כי האחים המוסלמים הצליחו להרחיב את השפעתם בגרמניה, הצליחו לבנות בסיס רחב ולהרחיב את פעילותם. שירותי הביטחון הגרמניים עקבו אחר פעילות האחים המוסלמים במספר ערים.

עוד כותבת, כי ראוי להזכיר שהאדם הראשון שהיה לו דריסת רגל לאחים בגרמניה היה סעיד רמדאן, המזכיר האישי, ובעלה של בתו של חסן אל באנה, מייסד הקבוצה שהפכה למוסד האיסלאמי הנרחב והחיוני ביותר במדינה "האגודה האסלאמית בגרמניה". ממנה הסתעפו עשרות ארגונים נוספים, מספר הארגונים המזוהים עם האחים עומד כיום על כשלושים.

לאחרונה התעוררה בגרמניה מחלוקת פוליטית ומשפטית על מעמדם של "האחים המוסלמים" ומימונם. המחוקקים מאמינים שהאחים המוסלמים מסוכנים יותר מהג'יהאדיסטים, שכן הם אינם שואפים להקים מדינה אסלאמית, אלא רוצים להתערב דרך מוסדות המדינה מבחינה חוקית, ומה שהמודיעין הגרמני הגיע למסקנה הוא שהם מסוכנים יותר מאל-קאעידה ודאעש.

העיתון הגרמני "Die Welt" דיווח שרשויות הביטחון הודיעו לפיו "האגודה האסלאמית בגרמניה כוללת כ-13,000 חברים, ופעילותה מכסה את כל חלקי המדינה", וכי האחים המוסלמים ניצלו את ההתאחדות האסלאמית בגרמניה בעיר קלן להסתה פוליטית.

בהתאם לכך, האחים המוסלמים בגרמניה הפכו לדילמה עבור סוכנויות הביטחון והמודיעין, בעיקר בגלל שהאגודות והארגונים המזוהים עם הקבוצה חודרים למערכת הדמוקרטית כדי ליצור חברה מקבילה המבוססת על האידיאולוגיה של האחים המוסלמים, האגודות הללו מספקות שירותים המאפשרים להם לחדור ולגרום לאיום על הביטחון הלאומי. צמיחת פעילותם של האחים המוסלמים בגרמניה משקפת את ההשפעה השלילית של ארגונים איסלאמיים בעלי אידיאולוגיה קיצונית.

גרמניה האחים המוסלמים מצרים קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד