כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גיבה את המערב

איתות רוסי? בכיר בלארוסי מת באופן פתאומי

שר החוץ של בלארוס ולדימיר מאקיי מת בגיל 64, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הממלכתית של בלארוס. "שר החוץ ולדימיר מאקיי מת בפתאומיות" כך דווח במדינה. מייקי כיהן בתפקידו מאז 2012. חשד במערב שמדובר בחיסול של הקרמלין

איתות רוסי? בכיר בלארוסי מת באופן פתאומי
המחאה בבלארוס צילום: pixabay

שר החוץ של בלארוס ולדימיר מאקיי מת בגיל 64, כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות הממלכתית. השר השתתף בוועידה של ארגון האמנה לביטחון קולקטיבי (CSTO) - ברית צבאית של כמה מדינות פוסט-סובייטיות - בירוואן בירת ארמניה מוקדם יותר השבוע והיה אמור לפגוש את מקבילו הרוסי סרגיי לברוב ביום שני הקרוב. מאקיי כיהן בתפקידו מאז 2012.

לפני הבחירות לנשיאות והמחאות המוניות נגד הממשלה בבלארוס ב-2020, מאקיי היה אחד מיוזמי המאמצים לשפר את יחסי בלארוס עם המערב וביקר את רוסיה. עם זאת, הוא שינה בפתאומיות את עמדתו לאחר תחילת ההפגנות, בטענה שהן בהשראת סוכני המערב.

"אנחנו המומים מהדיווחים על מותו של ראש משרד החוץ של הרפובליקה של בלארוס ולדימיר מאקי", פרסמה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, בערוץ הטלגרם שלה. "תנחומים רשמיים יפורסמו בקרוב".

לא דווח כי שר החוץ ולדימיר מאקיי היה חולה, וכאמור השבוע אף השתתף בפסגה בארמניה במסגרת המשלחת הבלארוסית, ויום קודם לכן נפגש לפי הדיווחים עם נציג הוותיקן.

עד שנת 2020, התקשורת וערוצי הטלגרם הרוסיים הפרו-קרמלין האשימו שוב ושוב את מייקי בניסיון לשפר את היחסים בין בלארוס למערב תוך פגיעה באינטרסים של רוסיה. במקביל, מאקיי ומחלקתו פעלו בהתאם למדיניותו של אלכסנדר לוקשנקו, כולל לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, כאשר המנהיג הבלארוסי תמך במוסקבה. מבין מדינות המערב, רק קנדה הטילה סנקציות נגד מייקי - אך לא ארה"ב והאיחוד האירופי.

בלארוס מלחמת אוקראינה רוסיה ארמניה אלכסנדר לוקשנקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד