כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הביכו את המשטר

הסוכנות מאשימה את ישראל: מתקפת סייבר על ערוץ איראני

ערוץ התקשורת הממלכתי של איראן, 'פארס ניוז' נפגע ממתקפת סייבר, כך דיווחה הסוכנות ביום שבת. קבוצת ההאקרים Black Reward טענה ביום שישי כי פרצה את מסד הנתונים של הסוכנות והשיגה הנחיות חסויות ששלחה סוכנות הידיעות ללשכתו של המנהיג העליון עלי חמינאי

הסוכנות מאשימה את ישראל: מתקפת סייבר על ערוץ איראני
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

סוכנות הידיעות 'פארס' דיווחה כי אתר האינטרנט שלה נפרץ ביום שישי בלילה על ידי "פעולת פריצה מורכבת ומתקפת סייבר". עוד נמסר מהסוכנות כי "באגים אפשריים עלולים לגרום לבעיות עבור חלק משירותי הסוכנות למשך מספר ימים", כך בהצהרה שפורסמה בערוץ הטלגרם של הסוכנות.

"התקפות סייבר נגד סוכנות הידיעות פארס מתבצעות כמעט מדי יום ממדינות שונות, כולל מהשטחים הכבושים (ישראל)", נמסר.

סוכנות הידיעות האיראנית ספגה ביקורת קשה ממבקרים רבים בעולם בעקבות הדיווח המעוות שלה על ההפגנות האחרונות ששטפו את איראן מאז מותה של מחסה אמיני על ידי שוטרים ממשטרת החיג'אב באמצע ספטמבר.

הצעירה בת ה-22 נעצרה בגין הפרה לכאורה של קוד הלבוש במדינה לנשים, ומתה כשהייתה במעצר של משטרת המוסר במדינה.

נראה כי האקרים כיוונו לחשבון הטוויטר של אחד המנהלים של פארס ופרסמו סרטון מביך בפרופיל שלו. קבוצת ההאקרים Black Reward טענה ביום שישי כי פרצה את מסד הנתונים של הסוכנות, ואמרה כי השיגה הנחיות חסויות ששלחה סוכנות הידיעות ללשכתו של המנהיג העליון עלי חמינאי.

איראן הייתה יעד של כמה קבוצות האקרים אנונימיות בשנים האחרונות. באוקטובר פרסמה Black Reward מסמכים מתוכנית הגרעין של איראן לאחר שהממשלה התעלמה מדרישות האקרים לשחרר את כל האסירים הפוליטיים והמפגינים שנעצרו במהלך ההפגנות האחרונות. בשבועות האחרונים, הקבוצה גם פרצה לאימיילים של מנהלי עיתונות וטלוויזיה המזוהים עם המדינה ועובדים, והשיגה מידע אישי.

איראן מתקפת האקרים סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד