כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"הוכיחו את יעילותם"

ההונגרים יחלו להשתמש במערכות הגנה תוצרת ישראל

צבא הונגריה יכניס לשימוש בתחילת השנה את מכ"ם ה-ELM-2084, הישראלי שנרכש ב-2020. בכירי צבא הונגריה קנו מערכות מכ"מים ישראליות, שמייצרת אלתא, חברת הבת של התעשייה האווירית

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: התעשייה האווירית

מערכות ההגנה מפני טילים תוצרת כחול לבן יהפכו לחלק ממערך ההגנה האווירית של הונגריה, כך הודיע ​​בטלוויזיה ההונגרית שר ההגנה ההונגרי קרישטוף סלאי-בוברובניצקי. הוא ציין כי המערכות, שיסופקו להונגריה החל משנת 2023, "הוכיחו את יעילותם בהדפת התקפות טילים של קבוצות פלסטיניות קיצוניות". במקביל, השר הבהיר כי מדובר רק בכיפת ברזל, ו"מערכות טילים נגד מטוסים להדפת תקיפות פוטנציאליות יירכשו ממדינה אחרת".

החוזה לאספקת מערכות מכ"ם ישראליות ELM-2084 רב תכליתיות להונגריה נחתם ב-2020. בשבוע שעבר ביקר קרישטוף סלאיי-בוברובניצקי בישראל, שם דן בפרטי יישום ההסכם. ההונגרים החליפו את המכ"מים המיושנים מהתקופה הסובייטית, כך דווח בתקשורת ההונגרית.

המכ"ם-ELM-2084 פותח באלתא בתחילת העשור הקודם במימון מנהלת המחקר הפיתוח של משרד הביטחון (מפא"ת). הוא מסוגל לאתר מטוסים מנמיכי טוס, מסוקים, כלים בלתי מאוישים, רקטות ופגזי ארטילריה. כאשר הוחלט לפתח מערכת לאומית להגנה בפני רקטות שודך המכ"ם לפרויקט כיפת ברזל, ונרכש במקביל גם עבור חיל התותחנים.

שר ההגנה קריסטוף סלאי-בוברובניצקי הודיע לאחרונה בעמוד הפייסבוק שלו: "אנחנו ההונגרים לא צריכים מלחמה, אלא צבא שיכול להבטיח שלום והרתעה". אחד השלבים של זה יכול להיות הרכש הנוכחי.

הונגריה מערכת הגנה אווירית ישראל אלתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד