כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בלי מילה על לפיד

בנט ב"ניו יורק טיימס": הממשלה נפלה בגלל ה"פייק ניוז" בישראל

רה"מ לשעבר נפתלי בנט שסיים את כהונתו לפני כחמישה חודשים והתפטר מתפקידו כר"מ חליפי מיד לאחר הבחירות, פרסם היום טור בעיתון ה'ניו יורק טיימס' בו סיכם את כהונתו | בנט טוען כי ממשלתו נפלה בגלל גל ה'פייק ניוז' ששטף את ישראל ואותו הממשלה לא הצליחה למנוע

בנט ב"ניו יורק טיימס": הממשלה נפלה בגלל ה"פייק ניוז" בישראל
נפתלי בנט צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט סיכם את כהונתו בטור שהתפרסם היום (ראשון) בניו יורק טיימס. בטור כתב בנט כי ממשלתו נפלה בגלל ש"הקמפיין השקרי נגדה" מצד האופוזיציה הצליח. "הממשלה שלי לא עשתה עבודה טובה בהדיפת המידע הכוזב ששטף את ישראל", כתב בנט.

בנט פירט בטור כיצד האופוזיציה ארגנה קבוצות שהטרידה את משפחותיהם של ח"כים מהקואליציה, וכינתה אותם "תומכי טרור". בנט התייחס גם לתלונתה של יו"ר הקואליציה דאז ממפלגתו, עידית סילמן, שמאז ערקה לליכוד, על כך שילדיה מאוימים בבית הספר. הוא התייחס גם לגל הפיגועים ששטף את ישראל, ובכך שהאופוזיציה טענה שהגורם לו הוא העובדה שידיה של הממשלה כבולות בגלל השותפה, מפלגת רע"ם.

בנט שיבח את יו"ר המפלגה מנסור עבאס, וכתב כי לפני פגישתם סבר שעבאס הוא תומך טרור, אך גילה מנהיג אמיץ, "מענטש". הוא תיאר את הימים בהם פגש אותו לראשונה, שבועות לפני הקמת הממשלה. בנט תיאר כי בזמן שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נועד עם עבאס בפגישות חשאיות, בניסיון להקים ממשלה, הוא העדיף להיפגש איתו גלויות. "לאחר שהזמנתי את עבאס להיפגש הוא שאל אותי 'באיזו דירה סודית תתקיים הפגישה?'. הוא היה רגיל להתחבא כי האנשים שנפגש איתם לא רצו שזה יתגלה. עניתי לו: 'אנחנו ניפגש בלשכה שלי בכנסת. אתה לא סוג ב', אני לא מתבייש להיפגש איתך'".

בנט שיבח את עבודת הממשלה בראשותו, אך לא הזכיר בטור את שותפו, ראש הממשלה יאיר לפיד. "החלטתי להקים ממשלה עם אנשים שבחלומות הכי פרועים שלי לא חלמתי שאעבוד איתם". הוא תיאר את המצב הקשה - ביטחונית, כלכלית וחברתית - שירש מקודמו נתניהו ואת הרגע בו סיפר למשפחתו על ההחלטה שקיבל. "אני זוכר היטב את הרגע, בוקר של שבת, שבו קיבלתי את ההחלטה. ביקשתי מארבעת ילדיי להצטרף אליי לאשתי גילת למטבח. אמרתי למשפחה שלי, 'אבא שלכם עומד לנסות משהו ואני אפילו לא יודע אם אצליח'. הרבה אנשים, כולל חברים, יגידו הרבה דברים רעים על אבא שלכם. אז אני רוצה שתדע שאני עושה את זה למען ישראל".

"מסע תעמולה בלתי פוסק שניהלה האופוזיציה ברשתות החברתיות ובתקשורת ניסה לשבור אותי ואת המפלגה שלי ימינה. הלחץ עבד. ימים ספורים לפני ההצבעה הקריטית, חבר במפלגה שלי עזב. כתוצאה מכך, הגענו למינימום ההכרחי כדי להרכיב ממשלה חדשה וב-13 ביוני 2021 הצביעה הכנסת על הקמת הממשלה החדשה ברוב של 60 קולות, עם 59 קולות מתנגדים ונמנע אחד. באותו רגע הפכתי לראש הממשלה של הממשלה המגוונת ביותר בתולדות ישראל. ימין ושמאל, דתיים וחילונים, יהודים וערבים, כולם עובדים יחד".

"העברנו תקציב עמוס רפורמות, החזרנו מאות אלפי ישראלים לעבודה והורדנו את הגירעון כמעט לאפס. העברנו את השנה השקטה ביותר אחרי עשרות שנים ליישובי הדרום מוכי הרקטות שקרובים לרצועת עזה. חסמנו הסכם גרעין מסוכן עם איראן, שלפי החישובים שלנו היה מזרים למעלה מ-200 מיליארד דולר לקופת משטר הטרור בתוך ריסון בקושי את יכולות ההעשרה הגרעיניות שלו. השגנו זאת בתוך שמירה על תמיכה דו-מפלגתית חזקה בארצות הברית והפכנו לאומה הראשונה שהפיצה את זריקת הבוסטר השלישית לקורונה, שסללה את הדרך לשאר העולם".

הוא תיאר את מסע ההסתה לפני קום הממשלה, בתקשורת הממוסדת וברשתות החברתיות, שבסופו גם פרש ממפלגתו ח"כ עמיחי שיקלי. הוא העביר מסר לנתניהו לקראת הקמת הממשלה החדשה. "האתגר הגדול ביותר עבור ישראל הוא שמירה על כל חלקי החברה הישראלית ביחד".

חוק ה-70/70

"איך עשינו את זה כל טוב? קבעתי את חוק ה-70/70. כ-70% מהישראלים מסכימים ב-70% מהנושאים", טען בנט. "כולנו מסכימים שאנחנו צריכים רכבות וכבישים טובים יותר, חינוך טוב יותר, יותר ביטחון, ויוקר מחיה נמוך יותר. עם זאת, אנחנו לא מסכימים על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, על הדת והמדינה ועל האופי הרצוי של מערכת המשפט שלנו".

"אז הממשלה שלי התמקדה בביצוע 70%, בניגוד להתנצחות אין-סופית על הנושאים שלא הסכמנו עליהם. כולנו הסכמנו שהממשלה הזו לא תתעקש על ריבונות ישראלית על השטחים ולא תמסור אותם לפלסטינים. באופן דומה, החלטנו שלא נחוקק בשום תחום דתי או משפטי ששנויים במחלוקת".

נפתלי בנט ממשלת בנט לפיד מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד