כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המחאות באיראן

חמינאי משבח את כוחותיו על כך שהיכו ורצחו אזרחים

המנהיג העליון של איראן שיבח את כוחותיו החצי-צבאיים האכזריים שהופקדו על פיזור ההפגנות ברחבי איראן נגד המשטר ביום שבת בנאום בטלוויזיה. חמינאי הילל את "המעלות הצבאיות והחברתיות" של הבסיג'

חמינאי משבח את כוחותיו על כך שהיכו ורצחו אזרחים
הפגנות באיראן צילום: Iran international

האייתוללה האיראני עלי חמינאי פנה לחברי הבסיג', הזרוע החצי-צבאית המתנדבת של משמרות המהפכה המובחרת, וחזר על טענות לפיהן מפגינים ברחבי איראן הם "כלים" של ארה"ב ושל "שכירי החרב" שלה. "הבסיג' לא צריך לשכוח שההתנגשות העיקרית היא עם ההגמוניה העולמית", אמר חמינאי בהתייחסו לארה"ב. הוא טען ללא כל ביסוס, כי ההפגנות הן מזימה זרה לערער את היציבות במדינה.

חמינאי הילל את "המעלות הצבאיות והחברתיות" של הבסיג', ואמר כי הכוחות "הקריבו את עצמם כדי להציל אנשים מחבורת פורעים ושכירי חרב", בהתייחסו לתסיסה הארצית האחרונה. "הם הקריבו את עצמם כדי להתמודד עם דיכוי".

הבסיג' נטלו תפקיד מוביל בהתמודדות עם הפגנות שהחלו ב-17 בספטמבר, לאחר מותה של צעירה בת 22 בזמן שהייתה במעצר של משטרת המוסר של איראן, בגלל שלא כיסתה את השיער כפי שמשטרת המוסר דורשת.

ההפגנות נמשכו גם בסוף השבוע בחלק מהאוניברסיטאות בבירה טהראן ובערים אחרות. בגלל דיכוי חמור של כוחות הביטחון האיראניים, ההפגנות הפכו מפוזרות יותר. המפגינים קראו גם לשביתות מסחריות. הדיכוי האכזרי של ההפגנות באיראן ביקורת בעולם. לפחות 448 בני אדם נהרגו ויותר מ-18,000 נעצרו בהפגנות.

במכתב ששלחו 140 רופאי עיניים, הם העלו חששות לגבי מספר חולים עם פגיעות עיניים קשות כתוצאה מירי בכדורי מתכת וכדורי גומי. "לצערי במקרים רבים הפגיעה גרמה לאובדן הראייה בעין אחת או בשתיהן", נכתב במכתב, שהופנה לראש איגוד רופאי העיניים באיראן. הרופאים ביקשו מראש איגוד רפואת העיניים באיראן להעביר את חששותיהם מהנזק הבלתי הפיך שגרמו כוחות המשטר.

איראן הפגנות באיראן האיתוללה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד