כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מדאיג ביותר

צפון קוריאה שואפת להיות הכוח הגרעיני החזק בעולם

המטרה הסופית של צפון קוריאה היא להחזיק בכוח הגרעיני החזק בעולם, כך לפי מנהיג המדינה קים ג'ונג און. שיגור הטיל שמסוגל להגיע ליבשת ארה"ב, גרם לוושינגטון לקרוא למועצת הביטחון של האו"ם לחייב את צפון קוריאה לקחת אחריות לניסויי הטילים שלה, אך לא נראה כי צפון קוריאה מתרגשת מהצהרת האו"ם

צפון קוריאה שואפת להיות הכוח הגרעיני החזק בעולם
קים ג'ונג און צילום: Pixabay

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, אמר כי המטרה הסופית של ארצו היא להחזיק בכוח הגרעיני החזק בעולם, כך דיווחה התקשורת הממלכתית במדינה המבודדת. לדברי קים, בניית כוח גרעיני נחוצה כדי להגן על צפון קוריאה ואנשיה, והיא "המטרה המהפכנית הגדולה והחשובה ביותר, ומטרתה הסופית היא להחזיק בכוח האסטרטגי החזק ביותר בעולם, הכוח המוחלט חסר תקדים במאה".

קים אמר את הדברים בשבת כאשר קידם עשרות פקידים המעורבים בניסוי האחרון של שיגור סוג חדש של טיל בליסטי בין-יבשתי (ICBM), שאותו תיאר כ"נשק האסטרטגי החזק בעולם". מדענים צפון קוריאנים עשו "קפיצת מדרגה נפלאה בפיתוח הטכנולוגיה של הרכבת ראשי נפץ גרעיניים על טילים בליסטיים", אמר קים, מבלי לפרט.

הוועדה החזקה של צפון קוריאה באספת העם העליונה העניקה לטיל Hwasong-17 את התואר "מדליית גיבור וכוכב הזהב של צפון קוריאה ומסדר הדגל הלאומי בדרגה 1", כך דיווחה סוכנות הידיעות של צפון קוריאה בהצהרה נוספת. "הטיל הוכיח בבירור בפני העולם שצפון קוריאה היא מעצמה גרעינית מן המניין המסוגלת לעמוד מול העליונות הגרעינית של האימפריאליסטים בארה"ב והוכיחה במלואה את כוחה כמדינת גרעין החזקה ביותר" כך מסרה סוכנות הידיעות.

שיגור הטיל שמסוגל להגיע ליבשת ארה"ב, גרם לוושינגטון לקרוא למועצת הביטחון של האו"ם לחייב את צפון קוריאה לקחת אחריות לניסויי הטילים שלה, אך לא נראה כי צפון קוריאה מתרגשת מהצהרת האו"ם.

החלטות האו"ם אוסרות על צפון קוריאה לבצע ניסויים של טילים בליסטיים, שבהתאם לתכנון שלהם ניתן לחמש אותן בראש נפץ גרעיני. המצב בחצי האי הקוריאני כרגע מתוח מאוד. קוריאה הצפונית ערכה בשבועות האחרונים שורה של ניסויי טילים והיא בוחנת כעת טילים בקצב גבוה מהרגיל. משקיפים חוששים שמתקרב הניסוי הגרעיני הראשון של פיונגיאנג מזה שנים קרוב.

קים ג'ונג-און צפון קוריאה נשק גרעיני ניסוי בליסטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד