כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מחקר מטריד

ניו יורק: חוקרים גילו נגיף הקורונה בעכברושים בביוב

חוקרים שחקרו מוטציות מסתוריות של נגיף הקורונה מצאו סימנים של הנגיף באוכלוסיית העכברושים העצומה של העיר ניו יורק. הגילוי מעורר חששות שהמחלה עלולה להגיע מהעכברושים לבני אדם. כמות החולדות זינקה ב-70% השנה בהשוואה ללפני שנתיים

ניו יורק: חוקרים גילו נגיף הקורונה בעכברושים בביוב
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מחקר חדש שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת מיזורי זיהה את נגיף הקורונה בעכברושים בניו יורק, ומצא גם שכמה מינים של בעלי החיים סובלים מגרסאות אלפא, דלתא ואומיקרון של נגיף הקורונה. "היינו מודאגים שקיימת אפשרות שאנחנו עומדים למצוא אירוע זליגה בידיעה שהנגיף זוהה בכמה מיני בעלי חיים אחרים", כך אמרה ד"ר ג'וליאנה לנוך שלקחה חלק במחקר ל'ניו יורק פוסט'. "בשנתיים וחצי האחרונות גילינו שהנגיף עבר מבני אדם לאוכלוסיות חיות חדשות", אמרה לנוך.

צוות המחקר גילה כי אחד המכרסמים הנפוצים למטרות מחקר, נדבק עם גרסאות אלפא, דלתא ואומיקרון של נגיף הקורונה מה שמדגיש את פוטנציאל ההעברה לבני אדם. זה היה ניסיון לזהות את המקורות של סדרה של מוטציות מסתוריות שטרם נראו בנגיף הקורונה שנמצאו בשפכי העיר בשנה שעברה על ידי חוקרים מאוניברסיטת מיזורי.

יחד עם המוטציות בנגיף, מדענים מצאו גם DNA של חולדות בדגימות שהם חקרו, מה שגרם ללנוך ועמיתיה להסתכל על אוכלוסיית המכרסמים בעיר כמקור אפשרי. בעוד שמקורן של מוטציות קורונה מהביוב של ניו יורק נותרו בגדר תעלומה, מדענים החוקרים את נגיף הקורונה בשפכים עשו התקדמות לאחרונה ביכולתם להתחקות אחר וריאציות כאלה. כמות החולדות זינקה ב-70% השנה בהשוואה ללפני שנתיים.

"השיחות שאנו מקבלים בדרך כלל היו באזורי הכנסה נמוכים יותר", אמר טימותי וונג, טכנאי מוביל בחברת ההדברה MMPC ל'ניו יורק פוסט', "עכשיו זה מופץ בכל העיר, בכל השכונות, זה בכל מקום עכשיו ואני חושב שזה הרבה יותר בכל מקום ממה שהיה אי פעם".

ביוב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד