ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
פיילוט חדש

חברות בינ"ל יוכלו לממש רכש גומלין גם בתחום התיירות העסקית הנכנסת

לראשונה: פיילוט חדש יאפשר מימוש רכש גומלין של חברות בינלאומיות שזכו במכרזים ממשלתיים, גם בתחום התיירות העסקית הנכנסת

חברות בינ"ל יוכלו לממש רכש גומלין גם בתחום התיירות העסקית הנכנסת
גן השלושה - הסחנה צילום: מנו גרינשפן

הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת) שבמשרד הכלכלה והתעשייה, החליטה לאחר שיח עם התאחדות המלונות ומשרד התיירות על פיילוט שיאפשר מימוש רכש גומלין של חברות בינלאומיות שזכו במכרזים ממשלתיים, גם בתחום התיירות העסקית הנכנסת.

המשמעות, חברות בינלאומיות המחויבות ברכש גומלין בישראל יוכלו לרכוש שרותי אירוח במלונות במסגרת תיירות עסקית: כנסים, סמינרים, נופשי חברה, תערוכות וכד'.

המתווה החדש עשוי לתת דחיפה משמעותית לתיירות העסקית (MICE) בישראל אשר נחשבת בעולם מנוע צמיחה מרכז בתעשיית התיירות.

למעשה, ערב מגפת הקורונה הגיע שיעור כניסת התיירים לישראל לכ-4.6 מיליון תיירים - שיא של כל הזמנים. במהלך המגיפה, נסגרו השמיים ובמשך שנתיים כמעט ולא נכנס תייר לישראל. תעשיית התיירות הנכנסת ובכלל זה מלונות התיירות הנכנסת, מארגני תיירות, מורי דרך והיסעים כמעט קרסה. מאז נפתחו השמיים וחודשה כניסת התיירים החלה התעשייה להתאושש, אולם לפי התחזיות, היא תחזור לרמתה ערב המגיפה רק בעוד כשנתיים. 

על רקע האמור ובעקבות פניה מטעם התאחדות המלונות בישראל ומשרד התיירות, החליטה רשפ"ת לאפשר זמנית, במסגרת מימוש מחויבויות לשת"פ תעשייתי ורכש הגומלין של חברות זרות שזכו (במכרזים ממשלתיים), הכרה ברכש שירותים ו/או מוצרים הכולל הזמנות שרותי אירוח במסגרת תיירות עסקית MICE או נופש חברה, כנסים, סמינרים בסכום שלא יפחת מ 75,000 $ לאירוע. 

פעילות תיירות עסקית כאמור, תוכר כשת"פ בגין מחויבות החברה המחויבת לשת"פ עקיף ולא במקום השת"פ הישיר (שת"פ ישיר בפרויקט עצמו שבו זכתה החברה). כמו כן לא יוכרו במסגרת המתווה הוצאות תיירות שוטפות שלא במסגרת אירועי תיירות עסקית.

ההוצאה הממוצעת לתייר בישראל הינה כ-1400$, קיימת הערכה, כי ההוצאה הממוצעת של תייר MICE גבוהה משמעותית. בנוסף, תיירות זו מהווה פתח כניסה לביצוע של השקעות נוספות בעתיד. לפיכך, רשויות תיירות ברחבי העולם מתמקדות בתחום תיירות זה ושואפים להרחבתו.  

ההסכם בתוקף לשנתיים כשבשלב הראשון, יפנו משרדי התיירות והכלכלה לחברות הבינלאומיות המחויבות כיום ברכש הגומלין וישווקו להן את המתווה החדש.

 

מסחר תיירות כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד