כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"גזירת המעונות בדלת האחורית"

כך מופלים החרדים בהגשת בקשת הסבסוד

הרישום לקבלת דרגה עבור סבסוד במעונות היום, מתנהל השנה באופן מקוון בלבד. נותרו יומיים, ומאות משפחות אברכים לא יקבלו סבסוד. "גזירת המעונות נכנסת אלינו בדלת האחורית"

כך מופלים החרדים בהגשת בקשת הסבסוד
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

בעוד כיומיים, עם סיום החודש הלועזי הנוכחי (נובמבר), יסתיים מועד הגשת בקשה לקבלת דרגה עבור סבסוד במעונות היום. השנה, משרד הכלכלה הודיע על ביטול האפשרות להגיש את הבקשה באמצעות רישום בטפסים, כפי שהיה עד היום, והאפשרות להירשם היא אך ורק דרך הזדהות חכמה באתר לשירותים ממשלתיים.

ארגון חלמי"ש שהגיש בעבר את בג"ץ המעונות כנגד גזירת ליברמן, הגיש פנייה דחופה למשרד הכלכלה לשנות את הנוהל של רישום דיגיטלי בלבד. "הליך רישום דיגיטלי מפלה את ציבור בני התורה", כתבו בפנייתם למשרד. "החלטה שרירותית זו גורמת לכך שאלפי משפחות חרדיות, שנמנעות משימוש באמצעים מקוונים ומשתמשות אך ורק בטלפונים ניידים כשרים, לא יוכלו להגיש את הטפסים כדי לקבל הנחה במעונות". על המכתב חתומים שלום נגר ומשה גולדמן ראשי הארגון שהוסיפו בפנייתם: "חסימה זו מונעת מהמפעילים לקבל דרגות שוטפות וכן תשלומי רטרו. הקושי הינו בעיקר כיום כאשר הוחלט שלא לתת מקדמות".

"בעקיפין", אומר שלום נגר, "מדובר בגזירת המעונות שנכנסת אלינו בדלת האחורית. לציבור בני התורה אין באמת איך להתמודד עם המשימה להגיש בקשה לדרגה. הליך רישום דיגיטלי מפלה את ציבור בני התורה".

משה גולדמן מוסיף: "יש לנו רשימה של דברים שאנו מקווים שישתנו עם הקמת הממשלה החדשה בע"ה. אבל במקרה הזה, לוחות הזמנים פועלים לרעתנו. עם סיום החודש הלועזי הקרוב, לא ניתן יהיה להגיש בקשות חדשות".

מעונות יום רישום דיגיטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד