כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מהווה סיכון לבני אדם

נגיף חדש שדומה לקורונה זוהה בעטלפים

חוקרים זיהו חמישה וירוסים שעשויים לדבריהם להיות מועברים לבני אדם או לבעלי חיים. המדענים הגיעו למסקנה לאחר שלקחו דגימות מ-149 עטלפים ברחבי מחוז יונאן בסין, כאשר אחד מהם קשור קשר הדוק לזן שגורם לקורונה

נגיף חדש שדומה לקורונה זוהה בעטלפים
עטלף צילום: Haim Shohat/FLASH90

נגיף חדש שדומה לקורונה זוהה בעטלפים והוא בעל פוטנציאל להדבקה בין בני אדם לבעלי חיים, כך על פי מחקר חדש שפורסם היום (ראשון) בעיתון הבריטי "דיילי מירור".

לפי הדיווח, מדענים סינים ואוסטרלים לקחו דגימות מ-149 עטלפים ברחבי מחוז יונאן הנמצא בקצה הדרום-מערבי בסין, וזיהו חמישה וירוסים "שעשויים להיות פתוגניים לבני אדם או לבעלי חיים".

נגיף אחד, המכונה BtSY2, קשור קשר הדוק לזן שגורם לקורונה. פרופסוראדי הולמס, ביולוג אבולוציוני ווירולוג מאוניברסיטת סידני ומחבר שותף של הדו"ח אמר: "משמעות הדבר היא שווירוסים דמויי קורונה עדיין מסתובבים בעטלפים סיניים וממשיכים להוות סיכון".

במאמר כותבים החוקרים כי "המחקר שלנו מדגיש את ההתרחשות השכיחה של העברה בין-מינים וזיהום משותף של נגיפי עטלפים, כמו גם את ההשלכות שלהם על הופעת הנגיף".

העובדה שהחוקרים מצאו שכיחות גבוהה של מספר וירוסים שמדביקים עטלף בודד בו זמנית, היא מדאיגה, שכן הדבר יכול להוביל לווירוסים קיימים להחליף חלקים מהקוד הגנטי שלהם כדי ליצור פתוגנים חדשים, כך לדברי פרופסור ג'ונתן בול, וירולוג מאוניברסיטת נוטינגהם.

"המסר העיקרי שהוא שעטלפים בודדים יכולים לאחסן שפע של מיני וירוסים שונים, ולעתים 'לארח' אותם בו-זמנית", אמר פרופסור בול. "זיהומים משותפים כאלה, במיוחד עם וירוסים כמו נגיף הקורונה, נותנים לנגיף את ההזדמנות להחליף חלקים קריטיים של מידע גנטי, מה שמוביל באופן טבעי גרסאות חדשות", הוסיף.

קורונה סין עטלף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד